Recension av "7-Up"

publicerad 2012-09-20 | Ellinb
Medlem sedan : 2012-03-04
Nu är jag tillbaka igen, har inte vart speciellt aktiv på Ciao. Ska bli roligt att få läsa era recensioner igen! :)
Fördelar God och prisvärd!
Nackdelar -

"Väldigt god dricka, 7-Up. Rekommenderas!"

7-Up

Fett - 0 g
varav mättat - 0 g
Kostfiber - 0 g
Natrium - 0,02 g

7-Up påminner väldigt mycket om Sprite och jag tycker det är väldigt svårt att avgöra vilken av dem som jag tycker är godast. Jag tycker 7-up är väldigt god och jag tycker den har en väldigt tydlig smak av citrus som jag gillar. Jag tycker den är väldigt god. Det enda negativt jag kan säga om denna dricka, det är att det är väldigt mycket kolsyra i denna dricka. Det är det enda negativa som jag kan säga om denna dricka, annars är jag väldigt nöjd med den. Jag tycker den är väldigt god och jag kommer definitivt till att köpa den igen. Dock så skulle jag nog inte kunna ersätta 7-Up med Sprite, jag kommer köpa båda framöver. Som sagt så finns det inget negativt som jag kan säga om denna dricka förutom att jag tycker det är lite mycket kolsyra i den.
Utseende & Förpackning

Utseendet på denna flaska tycker jag ser väldigt sportig ut enligt mig. Den har genomskinlig plast men som är färgat i grön färg. Runt flaskan så har den en etikett där det står vad det är för dricka och sen så står det också ingredienser m.m. Den har skruvkork som är väldigt lätt och öppna och stänga. Ovanpå korken så står det 7-Up. Jag tycker att utseendet på denna flaska ser väldigt sportig ut men jag tycker också att flaskan inte har något extra, den är väldigt enkelt. Men i och för sig så tycker jag kanske inte heller att man ska göra mer på utseendet på denna flaska, jag tycker den är bra som den är. Det finns inget negativt som jag kan säga om 7-Up när det gäller utseendet på förpackningen. Utseende på själva drickan är genomskinlig som Sprite.
Pris & inköpsställe

Denna dricka kan du köpa i så gott som i alla livsmedelsaffärer och den kostar dock lite olika beroende på i vilken affär du köper den i och i vilken storlek du köper den i. Den storleken som jag recenserar om nu innehåller 1,5 liter dricka och den kostar ca 15 kronor. Jag tycker att detta är en väldigt prisvärd dricka som jag verkligen kommer till att köpa någon gång igen. Den var verkligen värd pengarna tycker jag.
Rekommendation

Jag kan verkligen rekommendera denna dricka, 7-Up. Jag tycker att den är väldigt god och den är väldigt lik Sprite i smaken och jag gillar verkligen den tydliga smaken utav citrus i denna dricka. Jag tycker definitivt att det är en prisvärd dricka och jag kommer verkligen till att köpa den igen. Om du inte hade smakat på denna dricka innan så tycker jag verkligen att du ska göra det nu. Det finns inget som jag kan klaga på när det gäller denna läsk. Jag rekommenderar den!
Ingredienser

Kolsyrat vatten, socker, naturlig citron- och limearom, surhetsreglerande medel (citronsyra, natriumcitrat, äppelsyra).

Den här inlägget har blivit läst 1066 gånger och utvärderats till

Produktinformation : 7-Up