Recension av "7-Up"

publicerad 2010-03-28 | schkog
Medlem sedan : 2009-08-05
Hojta till om jag missat någon viktig recension :)
Fördelar God, snygg flaska.
Nackdelar Når inte upp till sprite's nivå.

"7-up är gott, men inte godare än sprite."

7-Up

7-up påminner väldigt mycket om Sprite och har en frisk smak av lime och citron. Läsken har funnits i drygt 80 år och finns att köpa i likadana flaskor som de flesta andra drickor. 33 cl, 50 cl och 1,5 liter. Priset är också likadant, dvs, mellan 5 och 15 kronor, beroende på vilken storlek man väljer och vart man köper läsken.

Jag gillar verkligen 7-up, men jag kan inte neka till att sprite är godare. Smaken känns på något sätt lite för söt i denna läsk och kolsyran är inte densamme som i sprite. Men att den är god är en självklarhet. Som jag skrev i min recension om Zingo så serveras även 7-up på resturanger och caféer när man beställer in en sprite. Som sagt, så är det förmodligen billigare för dom att köpa in zingo och 7-up.

Flaskan är grön, vilket också etiketten är. Färgen är bra eftersom man genast förstår att det handlar om en läsk med smak av citron och lime. Jag gillar designen och korken är lätt att skruva av och på. Däremot hade jag gärna föredragit hårdare plastflaskor.

7-up är prisvärt trots att jag föredrar sprite mera. Allting handlar nog om smaksak..

Den här inlägget har blivit läst 1623 gånger och utvärderats till

Produktinformation : 7-Up