Recension av "7-Up"

publicerad 2010-10-03 | Leyo
Medlem sedan : 2009-11-12
Bra
Fördelar Ofta rätt så lätt tillgänglig, Kan finnas för ett billigt pris
Nackdelar För stark smak

"För stark smak för mig"

7 up

7 up är en kolsyrad dryck som nu funnits i över 80 år! Den säljs i 33cl burkar samt 50cl och 1,5liters flaskor, jag föredrar 33cl burkarna eftersom att de är lättillgängliga och jag inte dricker denna dryck särskilt ofta utan endast då jag behöver lite omväxling. 1,5 liters flaskorna är självklart billigare per liter och är ju bra om man vill ha lite hemma.

Smaken på 7 up kan liknas vid drycken ”Sprite” men med en kraftig citron smak. Den är rätt så söt och stark, lite för stark enligt mig. Det gör den lite svårdrucken.

Priset på drycken kan variera lite.. 33 cl burken kostar oftast 5-10 kronor men kan kosta upp emot 15. 50 cl flaskorna ligger oftast på 13-17 kronor. 1,5 literflaskorna kostar runt 17-27 kronor och säljs främst i livsmedelsbutiker.

Jag tror även att man kan få tag på 7 up i vissa restauranger men då lär liter priset för drycken vara högre än det är i de flaskor och burkar som jag tidigare beskrev.

7 up är ingen favorit för mig men det kan vara okej att ta en då och då när jag vill ha lite omväxling.

Näringsvärde:
Energi: 192 kJ , 45 kcal
Protein: 0 g
Kolhydrat: 11 g, varav allt är från socker.
Fett: 0 g
Kostfiber: 0 g
Natrium: mindre än 0,1 g

Den här inlägget har blivit läst 1556 gånger och utvärderats till

• Pardon publicerad 2010-10-04
    Mycket intressant recension och en liten udda åsikt. Bra skrivet! Men lägg till näringsvärde som mattihp sa.
  • mattihp publicerad 2010-10-04
    intressant åsikt; inte hört den förut. Recensionen borde egentligen ha näringsvärde; men tyckte den var intressant nog för VA även utan.

Produktinformation : 7-Up

7-Up