AKG K 272 HD

AKG K 272 HD

Sammanvägt betyg (1): Användarnas sammanvägda betyg AKG K 272 HD

K 272 HD inte så bra

2  22-04-2010

Fördelar:
Ser bra ut på bild, 3m sladd

Nackdelar:
Små, Strama, Plastiga, Ljudkvalite under förväntning

Rekommenderas: Nej

abloodywar

Medlem sedan:16-06-2008

Den här recensionen har betygsatts av 2 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Ägde ett par K 44 hörlurar förut, några som jag gillade väldigt mycket, så när de gick sönder så valde jag att köpa ett par AKG igen, då blev det de här. AKG K 272 HD.

En prislapp på cirka 5 gånger den på K 44 så förväntade jag mig ett par bättre lurar, och inte ett sämre par.

Nu är jag ingen "ljudkännare" direkt, men jag tycker nog faktiskt att K 44 hade bättre ljud. Något som jag dock tycker är minst lika viktigt är komforten då jag har på mig mina hörlurar i flera timmar i sträck.

Öronen får knappt plats i den lilla kupan, de ser onekligen stora ut men vadderingen tar halva, om inte mer, av platsen. Finns faktiskt ingen bild på hur stor plats det finns för öronen när man söker på det. På tal om bilder så är mycket plastigare i verkligheten än på bilderna.
Den sitter aningen hårt också.

Blev att lämna tillbaka dessa dagen efter jag fick dem, Köp K 44 istället, det är ett par jag kan rekommendera.

22-04-2010 01:25

Tryckte fel, skulle trycka användbar, litar på att du förbättrar recensionen snart så att du förtjänat Väldigt användbar ;P

22-04-2010 01:22

Bra skrivet! Om du använde rubriker och så, så kunde du nog komma på lite mer att skriva, då höjs betyget!

Den här recensionen av AKG K 272 HD har fått betyget:

1. mattihp