Acta Tandkräm Original

Acta Tandkräm Original

En fluortandkräm med mild smak av mint som polerar milt och ger ett effektivt skydd mot karies. Acta är svanenmärkt och parabenfri.

Recension av "Acta Tandkräm Original"

publicerad 2017-08-19 | andreas08
Medlem sedan : 2017-08-19
Fördelar Får bort beläggningen längs tandköttet. Slipar minimalt
Nackdelar var uppmärksam se *edit.
inte betygsatt
Effekt

"Tack alla recensenter."

**edit efter en dag använde jag tandtråd alla tänder började smaka blod även framtänderna , har aldrig hänt förut men såg inget blod så vet inte vad det berodde på. Jag tror beläggningen man får känsla av i munnen är glycerinet, möjligt att den kapslar in bakterierna. Men på andra dagen blev jag muntorr och hade fått beläggning på tandens utsida så fick skrapa bort den och använde rapid och det försvann, nu är det så att med rapid måste man vara försiktig så jag borstade kanske för lite men således bör man vara uppmärksam borsta längre samt använda tandtråd för att vara på säkra sidan, nu var jag ej torr första dagen men blev det på andra dagen tror dock det är av andra orsaker än just tandkrämen , ibland har jag perioder av muntorrhet som inte beror på just tandkrämen. Men att efter 1 dag innan jag blev muntorr känna blod av tandtråden var konstigt kanske jag gick för hårt åt men inget blod syntes, så var uppmärksam mot tandsten och använd tandtråd, det är möjligt att denna tandkräm ej lirar för mig 100 procent och för andra som är yngre som har bättre tänder kan använda den utan problem. Jag ska prova den igen senare när muntorrheten försvunnit.

Förut var sensodyne rapid den enda tandkräm som fick bort tandsten/beläggningar , dom andra jag provat gjorde ej rent och vissa som sensodyne original kändes som om man repat tänderna fast riktigt rent vart det ändå inte. SLS tandkrämer kunde jag inte använda då munnen blev så torr och det skapar ju illaluktande mun och massa bakterier , man borstar ju för att få bort bakterier så inte så smart med SLS då, det är också jobbigt att ha en smutsig mun rent psykiskt.

Mina framtänder har små gropar där emaljen är tunnare så använde jag rapid fick jag små fläckar som försvann när jag gick till en mild tandkräm, dock jobbigt att hålla reda på 2 tandkrämer.

Så efter att ha sökt på tandkräm & slipning hittade jag detta :
De tandkrämer som slet minst var både efter en och sex timmars borstning Zendium med RDA-värde 80 och Acta med RDA-värde 45-60.

Då jag provat zendium som inte fungerade för mig så sökte jag lite på acta och kom hit till denna sidan och såg att folk fick fräsch mun så jag slog till , och kan säga att den är typ lika effektiv som sensodyne rapid men bra mycket mindre slipning jag fick inga fläckar på framtänderna efter att ha borstat dom 2 gånger. Det känns rent och glansigt men jag upplever som någon slags hinna/beläggning (glycerin tror jag) , rapid kändes bättre direkt efter borstning men Acta är helt klart bra och på morgonen när jag vaknade kändes munnen fortfarande ren.

Jag upplevde lite känslighet första gången jag borstade men imorse när jag borstade fanns ingen känslighet, Hade önskat att jag provat denna tandkräm när jag var yngre och hade problem med beläggning på baktänderna köpte då eltandborste men med tiden slet det på tänderna i kombination med fel tandkräm, hade jag haft ACTA så hade jag fått det rent med vanlig manuell borste det är jag säker på vilket sliter mindre , jag använder tepe extra mjuk och det är svårt att få rent med den utan en bra tandkräm, och att det blir rent i munnen med tepe extra mjuk bevisar att ACTA är en toppen tandkräm. Detta är den tandkräm jag kommer att fortsätta med och kanske vid enstaka tillfällen använda rapid om jag får några beläggningar med tiden. Tack för alla era recensioner.

Den här inlägget har blivit läst 31 gånger och utvärderats till
inte betygsatt