Danone actimel jordgubb 0,1%

4  20-02-2012

Fördelar:
bra för magen

Nackdelar:

zwampe

Om mig: Hej! Välkommen till mig:) Kul att ni betygsätter mina recensioner jag gör detsamma med era. Har ja...

Medlem sedan:13-09-2010

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell

Märke: Danone Actimel

Produkt: Drickyoghurt

Smak: Jordgubb

Vikt: 100 g x 8 st

Pris: ca 30 kr

Om Danone:

Den här drickyoghurten innehåller den vetenskapligt beprövade L. Casei-bakterien som verkar i din mage. En flaska Actimel på 100 g innehåller mer än tio miljarder L. Casei-bakterier.

Smak&Konsistens:

Den här drickyoghurten är i en liten smidig plastflaska man öppnar den genom att riva av ett folielock. Den innehåller 100 g och har en syrlig smak men man känner jordgubbssmaken och den är ganska tunn i konsistensen. Den smakar egentligen inte så jätte mycket men man dricker snabbt ur den och jag tar denna för magens skull den hjälper att hålla balansen i magen bra och jag får ibland lite orolig mage och då tar jag en sådan här. Den är bra att ha med sig i väskan eftersom den tar så liten plats och mättar lite ialla fall för stunden. Den förpackningen jag köpte hade 8 stycken 100 g flaskor och har 0,1 % fett. Jag rekommenderar att dricka dessa för magens skull den hjälper om man har orolig mage.

Ingredienser:

pastöriserad skummjölk, vatten, skummjölkspulver, jordgubb 2,1%, dextros, fiber (oligofruktos), förtjockningsmedel (modifierad, tapiokastärkelse pektin), arom, sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), yoghurtkultur, L. Casei-kultur, surhetsreglerande medel(citronsyra).

Utan konserveringsmedel och färgämnen.

Näringsvärde per 100 g:

(varav mättat) 0,03 g
Fiber 0,5 g
Natrium 0,04 g

Förpackningen:

Den här förpackningen innehåller 8 st 100 g flaskor och dom sitter fast i en pappförpackning. Svårt att förklara men man tar en flaska eller så plockar man bort papp förpackningen och ställer dom lösa i kylskåpet det gjorde vi. Enklare att ta då men iaf. Flaskorna är av hårdplast och har ett lock av aluminium/folie typ. Lätta att öppna det är en flärp man drar i. På flaskorna så är det etiketter där det står Danone Actimel 0,1% fett och så är det jordgubbar på. Själva plastflaskan är vit och etiketten går i vitt lila blått. Enkla flaskor men dom fyller sin funktion bra och är lätta och smidiga att ha med i väskan.

Förvaring:

Dessa flaskor skall förvars i under + 8 grader.

Sammanfattning:

Danone är små smidiga flaskor med bra bakterier L. Casei-bakterien som skyddar din mage och ger dig bättre imunförsvar. Jag tror säkert du sett reklam om Danone Actimel på tv om inte så rekommenderar jag dom för magen blir i bra balans. Det blir min och jag brukar ta en actimel på morgonen. Den här innehåller bara 0,1 % fett men den innehåller också sötningsmedel ville bara informera om det. Men för min mage är den bra och en sådan här liten flaska blir ju inte så mycket fett av då ju det blir 29 kcal. Så jag tycker detta är bra yoghurt och för mig har den varit bra sen hur den fungerar på andra kan jag inte svara på. Förpackningen innehåller 8 st flaskor och jag gav runt ca 30 kr. Inte så farligt dyrt ändå.

Kontakt:

bra!

absolutciiilla

absolutciiilla

21-02-2012 22:18

låter gott, och bra för magen som sagt :) bra skrivet

Sagoalvan

Sagoalvan

20-02-2012 15:57

exceptionell

Läs mer om den här produkten
Actimel Jordubb - recension av jjessica Actimel Jordgubb

1. absolutciiilla
  2. ensanna

Actimel Powerfruit Hallon Actimel Powerfruit Hallon
(+) Inga alls
(-) Dyr och har inga vetenskapliga bevis till att det hjälper en
Danone Actimel Exotisk Danone Actimel Exotisk
Yoghurt