Aktsam

Aktsam - Hemsida: www.aktsam.se

Recension av "Aktsam"

publicerad 2008-05-20 | sasselisass
Medlem sedan : 2005-11-23
Haj! Skånetös som gärna skriver om upplevelser, musik hört upplevt live eller hört på hederlig gammal cd. Ni får gärna kommentera och påpeka brister i mina recensioner. Vi ses i recensionsdjungeln!
Fördelar billigt
Nackdelar ännu ej upptäckt några
användbar
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"För dig som är ung flera 1000-lappar billigare"

Efter att ha läst andra recensioner om detta bolag blev jag lite betänksam. Jag har detta försäkringsbolag för bilen och har ännu inte haft några problem. Problem med att teckna försäkringen förstår jag inte hur man kan få när man själv tecknar den via deras hemsida. Du kryssar i allt som gäller dig och får direkt svart på vitt vad det kommer att kosta dig. Detta tycker jag är väldigt bra och man slipper bli stressad av en telefonförsäljare som bara rabblar fakta som på band. Du hade tid att läsa och sätta dig in i vad som gällde. Jag valde dessa så gott som enbart pga deras låga pris. Visst i många fall får man vad man betalar för. Samtidigt är det så att som ung bilist får man en väldigt (löjligt hög!) premie på många andra försäkringsbolag. Jag vet att unga krockar mer osv osv men snälla ni, man ska väl inte behöva sälja bilen för att man inte har råd med försäkringen. Det är dyrt även med aktsam men i alla fall lite mer rimligt.

Din premie beror helt och hållet på ålder, vilken, bil, skadefria år osv osv så något pris är det ingen mening med att jag uppger. Jag kan däremot säga att det för mig var flera 1000-lappar billigare jämfört med andra bolag. Jag har svårt att tro att om olyckan skulle vara framme, att jag skulle få ut så väldigt mycket mer av något annat försäkringsbolag för min 10 år gamla bil.

Den här inlägget har blivit läst 3987 gånger och utvärderats till
användbar