Alfons Åberg - Bara överallt - [PC]

Alfons Åberg - Bara överallt - [PC]

Genre: Äventyr - Utgivare:Gammafon

Recension av "Alfons Åberg - Bara överallt - [PC]"

publicerad 2007-11-12 | fia0221
Medlem sedan : 2004-11-12
Fördelar Stort spel som barnen gillar
Nackdelar Inga svårighetsgrader
Grafik
Ljud
Kontroll
Spelkänsla

"Alfons Åberg spel"

PC spelet Alfons Åberg "Bara överallt" nominerades till årets barn-/familjespel vid Spelgalan 2003. Det säger något om hur bra det här spelet är.

I det här spelet får barnen följa med in i Alfons Åbergs fantasivärld. Det är 17 olika småspel i spelet där man till exempel får spela domino med knäckemackor, rädda lingon i mjölksjön, göra tårtor med Millan och jaga spöken med ficklampor. Man går runt i Alfons Åbergs hem och klickar på olika saker för att starta ett nytt spel.

Alla karaktärerna från TV-serien finns med; Farmor, Mollgan, de elaka storkusinerna, Victor, Millan och Alfons pappa förstås. Spelen inleds med att någon av karaktärerna talar om för barnet vad man ska göra, men om det känns för svårt så kan man avbryta och återgå till lägenheten när man vill. Om man klarar ett litet spel så kommer Mollgan flygande med en present.

Det enda jag kan ta upp som negativt är att spelen inte har olika svårighetsgrader.

Detta är ett spel som räcker länge för barnen eftersom det är så stort. Jag tycker att det känns pedagogiskt komplett. De små spelen tränar barnen i olika färdigheter såsom att räkna, känna igen likheter, motorik/snabbhet och strategiskt tänkande.
Spelet är rekommenderat från tre år och min femåriga son spelar det här fortfarande ibland.

Den här inlägget har blivit läst 3107 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Alfons Åberg - Bara överallt - [PC]