Allkort (MasterCard) - Handelsbanken

Allkort (MasterCard) - Handelsbanken

Handelsbanken - Hemsida: www.handelsbanken.se

Recension av "Allkort (MasterCard) - Handelsbanken"

publicerad 2007-07-09 | andylikescandy
Medlem sedan : 2007-05-11
Fördelar Bonusen, reseförsäkring, inlåningsränta
Nackdelar Inga som jag märkt hitentills
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Recension, MasterCard Allkort från Handelsbanken"

Har använt detta kort i snart ett halvår och kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd. Tidigare hade jag ett vanligt bankkonto med någon enstaka procents inlåningsränta och utan några som helst förmåner, men med allkortet har jag fått en rad förmåner. Allkortet kan även användas som kreditkort, men eftersom jag inte aktiverat denna funktion kommer jag inte nämna något närmare om det.

En bra fördel med allkortet är att man för varje 20000:e krona man konsumerar med kortet får en summa placerat i fonder, något som är helt unikt för detta kort. Det är detta som kallas för Allkortets bonus.

När man tankar, går på bio osv så får man rabatt på allt man köper. Vid tankning på OKQ8 t.ex. får man 17 öre i rabatt/liter och på Preem 25 öre/liter. Denna summa läggs till på kortet per automatik efter tankning.

Ännu en fördel är att man får en gratis reseförsäkring som kan användas vid olycksfall utomlands. Man får då ett kort från försäkringsbolaget Zürich utan extra kostnad. Kan vara bra om försäkringskassan eller hemförsäkringsbolag av någon anledning inte vill stå för sjukvårdskostnader utomlands t.ex.

Det som trots allt gör detta kort bra, är inlåningsräntan på 2.75% som räknas ut dagligen, vilket är betydligt högre ränta än vad man får med ett vanligt bankkonto.

Detta kort har massor av förmåner, vilket gör det betyligt bättre än vanliga bankkort jag känner till. Jag rekommenderar därför alla kunder till Handelsbanken att köpa detta kort.

Den här inlägget har blivit läst 3018 gånger och utvärderats till

• Princessi publicerad 2007-07-10
    Hej, jag slår ett slag för VISA ! Tycker det fungerar bättre!
  • yoakeem07 publicerad 2007-07-10
    Hej André bra recension, hade Allkort Visa förut, fast jag använde det inte så mycket.
  • Tjatlass publicerad 2007-07-10
    Bra recension, bäst vet jag inte men bra, lättläst med mellanrum, lite kortatre rader hade varit att fördedra.

Produktinformation : Allkort (MasterCard) - Handelsbanken

Handelsbanken - Hemsida: www.handelsbanken.se