Recension, MasterCard Allkort från Handelsbanken

5  10-07-2007

Fördelar:
Bonusen, reseförsäkring, inlåningsränta

Nackdelar:
Inga som jag märkt hitentills

andylikescandy

Medlem sedan:11-05-2007

Videorecensioner:5

Den här recensionen har betygsatts av 3 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Har använt detta kort i snart ett halvår och kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd. Tidigare hade jag ett vanligt bankkonto med någon enstaka procents inlåningsränta och utan några som helst förmåner, men med allkortet har jag fått en rad förmåner. Allkortet kan även användas som kreditkort, men eftersom jag inte aktiverat denna funktion kommer jag inte nämna något närmare om det.

En bra fördel med allkortet är att man för varje 20000:e krona man konsumerar med kortet får en summa placerat i fonder, något som är helt unikt för detta kort. Det är detta som kallas för Allkortets bonus.

När man tankar, går på bio osv så får man rabatt på allt man köper. Vid tankning på OKQ8 t.ex. får man 17 öre i rabatt/liter och på Preem 25 öre/liter. Denna summa läggs till på kortet per automatik efter tankning.

Ännu en fördel är att man får en gratis reseförsäkring som kan användas vid olycksfall utomlands. Man får då ett kort från försäkringsbolaget Zürich utan extra kostnad. Kan vara bra om försäkringskassan eller hemförsäkringsbolag av någon anledning inte vill stå för sjukvårdskostnader utomlands t.ex.

Det som trots allt gör detta kort bra, är inlåningsräntan på 2.75% som räknas ut dagligen, vilket är betydligt högre ränta än vad man får med ett vanligt bankkonto.

Detta kort har massor av förmåner, vilket gör det betyligt bättre än vanliga bankkort jag känner till. Jag rekommenderar därför alla kunder till Handelsbanken att köpa detta kort.

Princessi

Princessi

10-07-2007 16:42

Hej, jag slår ett slag för VISA ! Tycker det fungerar bättre!

yoakeem07

yoakeem07

10-07-2007 15:29

Hej André bra recension, hade Allkort Visa förut, fast jag använde det inte så mycket.

Tjatlass

Tjatlass

10-07-2007 08:11

Bra recension, bäst vet jag inte men bra, lättläst med mellanrum, lite kortatre rader hade varit att fördedra.

Den här recensionen av Allkort (MasterCard) - Handelsbanken har fått betyget:

1. Soffan87