Apple iPhone

Apple iPhone

Recension av "Apple iPhone"

publicerad 2012-07-12 | MissQ
Medlem sedan : 2012-07-12
Hej. Är ny här och tar mer än gärna emot tips och råd! Betygsätter du mina så betygsätter jag alltid dina tillbaka! Kram på er!
Fördelar För många att lista här men främst är surfen (Safari) klockren och även AppStore.
Nackdelar Svårt, klart att det finns mindre saker som stör- tex. att man måste fixa ringsignaler via iTunes,
Design
Funktioner
Batteritid

"Den bästa som finns!"

Alla borde ha en iPhone, alla!
Jag har ägt många mobiler, för många, men aldrig varit riktigt nöjd. Antingen har alarmfunktionen stört mig eller så har meddelandefunktionen varit konstig och otillfredsställande. Jag har dessutom spenderat mycket tid med andra människors mobiler/smartphones för att komma fram till den som passar mig allra bäst.

För tre år sedan fick jag min första iPhone. För 2 år sedan fick jag den då nyaste versionen. Idag längtar jag till iPhone5 och jag har dessutom (såklart) skaffat en iPad. Nog om det.

Att ha en iPhone är verkligen som att bära med sig en liten dator vart man än går. Lägg dessutom till att du i din iPhone har en almanacka, internetbank och dessutom möjligheten att ringa folk så förstår du att inte mycket finns att sakna.

Surfar gör du lätt och snabbt. Rnger och skickar SMS/MMS gör du lika enkelt. Att hitta i iPhone och förstå de olika funktionerna är en barnlek. Man vänjer sig fort vid touchscreen även om man tidigare aldrig använt en sådan.

Att ha en iPhone har blivit lite som en religion, vissa är starkt motståndare och kommer ofta och gärna tala om vilka nackdelar det är med Apples produkter. Du kommer bland annat att få höra att det inte går att komma in på alla sidor och de kommer kritisera att "flashplayer" inte är godkänt. Men saken är den att Apple värnar om sina produkter och kunder och vill att all användning ska vara säker för att inte skada mjukvaran på din produkt, därför är vissa saker inte möjliga att beträda den "vanliga" vägen. Men- appar finns för allt och därmed kommer du faktiskt åt allt ändå, nästan i alla fall. Och du kan med säkerhet veta att det är på ett säkert sätt du surfar till skillnad från dina polare som inte använder iPhone.

Kort sagt, iPhone äger! Jag kommer aldrig mer vara utan en och jag skulle faktiskt betala det trippla av dagens värde för en. Seriöst.

En nackdel som kan vara värd att lägga på minnet- en iPhone är gjord av glas och går således lätt sönder om man tappar den.

Den här inlägget har blivit läst 2146 gånger och utvärderats till

• Majkens publicerad 2012-08-12
    Jag vill oxå ha denna :)
  • naytie publicerad 2012-07-13
    Håller helt med dig! Absolut bästa telefonen :)

Produktinformation : Apple iPhone

En revolutionerande mobiltelefon med touchscreen och internetkommunikation.Mobiltelefonen använder en variant av MacOS X med anpassade versioner av program som Safari och Mail. Stöd för tjänster från Google och Yahoo är inbyggt. Gränssnittet är specialanpassat för att fungera med telefonens pekskärm, som bland annat kan fungera som mus eller som ett klickhjul. Telefonen innehåller också en inbyggd Ipod och kan spela både musik och film.

Mobil / Telefondesign: Candybar

Mobil / Kombinerat med: Med digitalkamera / digitalspelare

Vikt: 135, 135 g

Märke: Apple

Mobil / Typ: Smartphone

Mobil / Typ: Mobiltelefon

Bildskärm: LCD-display - färg - 3.5" - TFT

Smartphone-minne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Produktbeskrivning: Apple iPhone svart - 16 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 4 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 8 GB - GSM - smartphone

Typ av produkt: Smartphone

Teknik: GSM

Färg: Svart

Inbyggda komponenter: Digitalkamera, digital spelare

Serviceleverantör: AT&T

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Pekskärm (multi-touch)

Formfaktor: Beröring

Operativsystem: OS X

Trådlöst gränssnitt: Wi-Fi, Bluetooth

Digitala standarder för uppspelning: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless , H.264

Batteri

Runtime-detaljer: Tala - upp till 480 min ¦ Vänteläge - upp till 250 timmar

Mediespelare

Digitala videostandarder som stöds: H.264

Digitala ljudstandarder som stöds: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless

Minne

Användarminne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Diverse

Inkluderade tillbehör: Hands-free headset, rengöringsduk, USB--kabel, strömadapter, telefonladdningsställ

Bildskärm

Teknik: TFT

Diagonal storlek: 3.5"

Bildskärmsupplösning: 320 x 480 pixlar

Färg för upplysning av display: Vit

Typ: LCD-display - färg

Anslutningar

Anslutningstyp: 1 x utgång för headset - minihörlurskontakt 3,5 mm ¦ 1 x dockningskontakt - 30-stifts dockningskontakt

Organizer

Administration av personuppgifter: Kalkylator

Digitalkamera

Upplösning för bakre kamera: 2 Megapixel

Mobil

Teknik: GSM

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Multi-touch

Dataöverföring: GPRS, EDGE

Messaging och Internet

E-postprotokoll som stöds: POP3, IMAP4

CMS (Cellular Messaging Services): SMS

Messaging och datafunktioner: Stöd för PDF, stöd för Microsoft Word, stöd för Microsoft Excel

Publicerad på Ciao sedan: 15/05/2007