Apple iPhone

Apple iPhone

Recension av "Apple iPhone"

publicerad 2007-05-25 | Johanna26
Medlem sedan : 2007-03-01
Fördelar Otroligt genomtänkt...
Nackdelar Svårt att säga...
användbar
Design
Funktioner
Batteritid

"Apple's iPhone, Imponerande!"

Jag ska börja med att säga att jag ännu inte har köpt Apple's iPhone, men jag hade turen att få testa den! Jag tror den kommer bli en stor succé för Apple! Känns verkligen helt rätt i tiden! Den innehåller verkligen allt! Om jag ska börja med att beskriva själva utseendet på t iPhonen, så är den 115 millimeter hög och 61 millimeter bred. Den är ganska lätt med sina 135 g, vilket alltid är praktiskt tycker jag! Fortfarande håller jag dock fast vis att Prada LG, klart är estetiskt snyggare!

Den nya iPhone är helt utan knappar, alltså bara en touchscreen! Allt funktioner styrs genom att man helt enkelt trycker direkt på skärmen! Den har flera roliga funktioner, som att touchscreenen anpassas så att du hela tiden ser den tydligt! Det är verkligen en fördel! Om man lyssnar på musik och sedan lyfter telefonen mot örat stängs musiken automatiskt a, väldigt praktiskt, tala om artificiell intelligence!

Förutom att den fungerar som en vanlig telefon, finns givetvis funktioner son musik och Internet! Det inbyggda batteriet räcker till 5 timmar med video, samtal och Internetsurfande, om man bara skulle lyssna på musik, håller det hela 16 timmar! Till iPoden kommer mjukvara, det är säkert inget nytt för Mac-användaren, då det gäller program som Widgets och Safari! För mig som inte är någon trogen Mac-användare, tar det säkert lite längre att vänja sig.

Priset är inte heller så farligt, har hört att det i Sverige kommer att landa någonstans mellan 3500- 4500! Vilket faktiskt är ganska okej tycker jag, då man verkligen får något för pengarna! Man kommer även att kunna välja om man vill ha 4 gigabyte eller 8, detta kommer ju givetvis också att påverka priset! iPhonen har verkligen allt, Mp3-spelare, kamera, videospelare, Internet, ja praktiskt taget allt. Därför blir mitt medelbetyg mycket högt. Du som vill ha en telefon att ringa med, ska inte köpa denna! Men om du vill ha något mer, praktiskt och den senaste tekniken ska inte tveka att köpa den! Den är säkerligen värd varje krona!

Den här inlägget har blivit läst 4561 gånger och utvärderats till

• JanneRafiki publicerad 2007-07-28
    Hypad produkt som få svenskar har testat. Kul med en recension redan nu.
  • isecore publicerad 2007-07-06
    Relativt välskrivet, men jag tycker inte man kan recensera en produkt man inte äger och bara har testat som hastigast. iPhone är visserligen en imponerande produkt, men många som har köpt den anmärker att den trots sina många höjdpunkter även saknar massor med funktionalitet som man är van vid från föregående telefoner. Men det är min åsikt.
  • yoakeem07 publicerad 2007-05-26
    Bra recension, men snälla använd mellanrum mellan styckena. Svårt att läsa som det är nu.

erbjudanden "Apple iPhone"

Produktinformation : Apple iPhone

En revolutionerande mobiltelefon med touchscreen och internetkommunikation.Mobiltelefonen använder en variant av MacOS X med anpassade versioner av program som Safari och Mail. Stöd för tjänster från Google och Yahoo är inbyggt. Gränssnittet är specialanpassat för att fungera med telefonens pekskärm, som bland annat kan fungera som mus eller som ett klickhjul. Telefonen innehåller också en inbyggd Ipod och kan spela både musik och film.

Mobil / Telefondesign: Candybar

Mobil / Kombinerat med: Med digitalkamera / digitalspelare

Vikt: 135, 135 g

Märke: Apple

Mobil / Typ: Smartphone

Mobil / Typ: Mobiltelefon

Bildskärm: LCD-display - färg - 3.5" - TFT

Smartphone-minne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Produktbeskrivning: Apple iPhone svart - 16 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 4 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 8 GB - GSM - smartphone

Typ av produkt: Smartphone

Teknik: GSM

Färg: Svart

Inbyggda komponenter: Digitalkamera, digital spelare

Serviceleverantör: AT&T

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Pekskärm (multi-touch)

Formfaktor: Beröring

Operativsystem: OS X

Trådlöst gränssnitt: Wi-Fi, Bluetooth

Digitala standarder för uppspelning: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless , H.264

Batteri

Runtime-detaljer: Tala - upp till 480 min ¦ Vänteläge - upp till 250 timmar

Mediespelare

Digitala videostandarder som stöds: H.264

Digitala ljudstandarder som stöds: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless

Minne

Användarminne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Diverse

Inkluderade tillbehör: Hands-free headset, rengöringsduk, USB--kabel, strömadapter, telefonladdningsställ

Bildskärm

Teknik: TFT

Diagonal storlek: 3.5"

Bildskärmsupplösning: 320 x 480 pixlar

Färg för upplysning av display: Vit

Typ: LCD-display - färg

Anslutningar

Anslutningstyp: 1 x utgång för headset - minihörlurskontakt 3,5 mm ¦ 1 x dockningskontakt - 30-stifts dockningskontakt

Organizer

Administration av personuppgifter: Kalkylator

Digitalkamera

Upplösning för bakre kamera: 2 Megapixel

Mobil

Teknik: GSM

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Multi-touch

Dataöverföring: GPRS, EDGE

Messaging och Internet

E-postprotokoll som stöds: POP3, IMAP4

CMS (Cellular Messaging Services): SMS

Messaging och datafunktioner: Stöd för PDF, stöd för Microsoft Word, stöd för Microsoft Excel

Publicerad på Ciao sedan: 15/05/2007