Apple iPhone

Apple iPhone

Recension av "Apple iPhone"

publicerad 2010-01-10 | krillanh
Design
Funktioner
Batteritid

"Nya generationens telefon"

När den första Apple Iphone 2g kom ut var den helt sensationell, alla ville ha en Iphone inklusive jag. Priset var ganska högt eftersom det trots allt var en "mobil", men Iphone är inte en vanlig mobil. Iphone har precis allt som man vill ha i en mobil och jag älskar den. Den synkar bra och snabbt med Itunes och det är lätt att få in sina favorit-låtar i sin Iphone. Det är lätt att använda den "inbyggda" ipoden med den extremt snabba och rörelsekänsliga pekskärmen, vilken är den snabbaste pekskärmen på marknaden enligt mig. Iphone är inte bara en mobil utan även en trendsättare. Direkt efter Iphone lanserades så var alla andra mobiler en generation bakåt, vilket ledde till den globala "touchscreen" hysterin. Alla som är skeptiska till Iphone brukar oftast ändra sig när de väl fått hålla i den. Vem kan stå emot den grymma designen, hastigheten och möjligheterna du får i en väldigt liten men kraftfull maskin? Att surfa är nu för tiden mer eller mindre ett måste i dagens mobiler, och även i den kategorin regerar Iphone. Iphone 3GS är extremt snabb när du surfar via Safari liksom kollar video på video tjänsten Youtube. Med alla tusentals Apps du kan ladda ner via Appstore hittar du alltid spel och andra nödvändiga och roliga applikationer som passar just dig! Vart jag än ska har jag alltid med mig min Iphone, istället för att ha med mig en mp3, mobil, kamera och ja, den ersätter faktiskt i många fall en dator! Jag rekommenderar denna mobil starkt!

Den här inlägget har blivit läst 2352 gånger och utvärderats till
användbar

erbjudanden "Apple iPhone"

Produktinformation : Apple iPhone

En revolutionerande mobiltelefon med touchscreen och internetkommunikation.Mobiltelefonen använder en variant av MacOS X med anpassade versioner av program som Safari och Mail. Stöd för tjänster från Google och Yahoo är inbyggt. Gränssnittet är specialanpassat för att fungera med telefonens pekskärm, som bland annat kan fungera som mus eller som ett klickhjul. Telefonen innehåller också en inbyggd Ipod och kan spela både musik och film.

Mobil / Telefondesign: Candybar

Mobil / Kombinerat med: Med digitalkamera / digitalspelare

Vikt: 135, 135 g

Märke: Apple

Mobil / Typ: Smartphone

Mobil / Typ: Mobiltelefon

Bildskärm: LCD-display - färg - 3.5" - TFT

Smartphone-minne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Produktbeskrivning: Apple iPhone svart - 16 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 4 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 8 GB - GSM - smartphone

Typ av produkt: Smartphone

Teknik: GSM

Färg: Svart

Inbyggda komponenter: Digitalkamera, digital spelare

Serviceleverantör: AT&T

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Pekskärm (multi-touch)

Formfaktor: Beröring

Operativsystem: OS X

Trådlöst gränssnitt: Wi-Fi, Bluetooth

Digitala standarder för uppspelning: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless , H.264

Batteri

Runtime-detaljer: Tala - upp till 480 min ¦ Vänteläge - upp till 250 timmar

Mediespelare

Digitala videostandarder som stöds: H.264

Digitala ljudstandarder som stöds: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless

Minne

Användarminne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Diverse

Inkluderade tillbehör: Hands-free headset, rengöringsduk, USB--kabel, strömadapter, telefonladdningsställ

Bildskärm

Teknik: TFT

Diagonal storlek: 3.5"

Bildskärmsupplösning: 320 x 480 pixlar

Färg för upplysning av display: Vit

Typ: LCD-display - färg

Anslutningar

Anslutningstyp: 1 x utgång för headset - minihörlurskontakt 3,5 mm ¦ 1 x dockningskontakt - 30-stifts dockningskontakt

Organizer

Administration av personuppgifter: Kalkylator

Digitalkamera

Upplösning för bakre kamera: 2 Megapixel

Mobil

Teknik: GSM

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Multi-touch

Dataöverföring: GPRS, EDGE

Messaging och Internet

E-postprotokoll som stöds: POP3, IMAP4

CMS (Cellular Messaging Services): SMS

Messaging och datafunktioner: Stöd för PDF, stöd för Microsoft Word, stöd för Microsoft Excel

Publicerad på Ciao sedan: 15/05/2007