Apple iPhone

Apple iPhone

Recension av "Apple iPhone"

publicerad 2010-06-07 | Mizzyz
Medlem sedan : 2010-03-16
Fördelar Snygg, smidig, roliga applikationer att hämta hem som även du har en möjlighet att uppfinna
Nackdelar Fastnar i touchen, otroligt hal
Design
Funktioner
Batteritid

"Apple iPhone - Grymt bra men har också sina fel"

Jag köpte min Iphone för ca ett halvår sedan och var grymt impad utav denna telefon, den kändes lite ovanlig att hålla i jämfört mellan vanliga knappar för nu var knappsatsen borta.

Det fanns ingen enkel väg att slå 112 längre utan nu måste du krångla in dig i kontaktlistan och gå in på knappsatsen men det var en vanesak - som sagt man ringer inte 112 så ofta ;-D

Telefonen ger dig en chans till att förnya sig hela tiden med att köpa ny musik, nya spel, nya applikationer och ett tips är även att skaffa ett skal till din Iphone eftersom det är en hal rackare.

Batteri tiden är på ca 1 dygn, pratar du mycket eller spelar mycket så slukar den batteri otroligt fort.

Någon jag stört mig på är att den kan fastna i touchen, dvs att när man bläddrar bland sina applikationer så fastnar den helt plötsligt. Detta har hänt flertal gånger och jag kollade med en vän som också har en Iphone om han märkt av det och han sa att man får då tvinga omstarten.

Det kan även hända att detta kan förbättras genom att man gör en omistallation på direkten när man får sin nya mobil eftersom många mobiler har haft tidigare ägare innan de kommer till dig.

Men de har gått på öppet köp inom 14dagar, eftersom du har idag rätt till att starta en mobil idag och testa den (observera ej ringa med den för samtal loggas eller hämta ner saker på den) och därefter lämna tillbaka den om du ej är nöjd sålänge den är i nyskick.

Den här inlägget har blivit läst 2576 gånger och utvärderats till

• Mizzyz publicerad 2010-06-08
    Tack för tipset, det var en väldigt bra idé att lägga in =)
  • kuligheter publicerad 2010-06-08
    I min telefon har jag lagt in en kontakt som heter ICE det är en internationell term för In Case of Emergancy som går till min fru. Detta är för att sjukhus ska kunna kontakta henne om något händer.

Produktinformation : Apple iPhone

En revolutionerande mobiltelefon med touchscreen och internetkommunikation.Mobiltelefonen använder en variant av MacOS X med anpassade versioner av program som Safari och Mail. Stöd för tjänster från Google och Yahoo är inbyggt. Gränssnittet är specialanpassat för att fungera med telefonens pekskärm, som bland annat kan fungera som mus eller som ett klickhjul. Telefonen innehåller också en inbyggd Ipod och kan spela både musik och film.

Mobil / Telefondesign: Candybar

Mobil / Kombinerat med: Med digitalkamera / digitalspelare

Vikt: 135, 135 g

Märke: Apple

Mobil / Typ: Mobiltelefon

Mobil / Typ: Smartphone

Bildskärm: LCD-display - färg - 3.5" - TFT

Smartphone-minne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Produktbeskrivning: Apple iPhone svart - 16 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 4 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 8 GB - GSM - smartphone

Typ av produkt: Smartphone

Teknik: GSM

Färg: Svart

Inbyggda komponenter: Digitalkamera, digital spelare

Serviceleverantör: AT&T

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Pekskärm (multi-touch)

Formfaktor: Beröring

Operativsystem: OS X

Trådlöst gränssnitt: Wi-Fi, Bluetooth

Digitala standarder för uppspelning: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless , H.264

Batteri

Runtime-detaljer: Tala - upp till 480 min ¦ Vänteläge - upp till 250 timmar

Mediespelare

Digitala videostandarder som stöds: H.264

Digitala ljudstandarder som stöds: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless

Minne

Användarminne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Diverse

Inkluderade tillbehör: Hands-free headset, rengöringsduk, USB--kabel, strömadapter, telefonladdningsställ

Bildskärm

Teknik: TFT

Diagonal storlek: 3.5"

Bildskärmsupplösning: 320 x 480 pixlar

Färg för upplysning av display: Vit

Typ: LCD-display - färg

Anslutningar

Anslutningstyp: 1 x utgång för headset - minihörlurskontakt 3,5 mm ¦ 1 x dockningskontakt - 30-stifts dockningskontakt

Organizer

Administration av personuppgifter: Kalkylator

Digitalkamera

Upplösning för bakre kamera: 2 Megapixel

Mobil

Teknik: GSM

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Multi-touch

Dataöverföring: GPRS, EDGE

Messaging och Internet

E-postprotokoll som stöds: POP3, IMAP4

CMS (Cellular Messaging Services): SMS

Messaging och datafunktioner: Stöd för PDF, stöd för Microsoft Word, stöd för Microsoft Excel

Publicerad på Ciao sedan: 15/05/2007