Apple iPhone

Apple iPhone

Recension av "Apple iPhone"

publicerad 2010-07-30 | Lesthi
Medlem sedan : 2010-07-29
Ett godismonster med mycket åsikter. Jag är mitt i en utbildning för att bli grafisk formgivare och älskar att baka, lajva, se på film,spela gitarr och sy. Kommentera och betygsätt gärna, jag gör detsamma för dig. :)
Fördelar Praktisk, Lätthanterlig, Bra batteri, Kameran äger, Stort minne.
Nackdelar Halkar lätt ur handen, Rutan går sönder lätt.
användbar
Design
Funktioner
Batteritid

"Med Iphone har du aldrig tråkigt!"

Fakta:
Iphone är en mobil som släpptes 29 juni 2007 av Apple. Den 10 september 2007 rapporterade Apple att en miljon Iphone-enheter sålts.

Om produkten:
När min pojkvän köpte sin Iphone var jag väldigt skeptisk. 4000 kronor för en ful mobil? So what att man kan se på youtube, det kan jag göra på min dator. Men den här mobilen växte i mina ögon. Jag som alltid hade haft begagnade mobiler (det viktigaste är ju att man kan sms-a och ringa..) ville helt plötsligt ha denna flashiga mobil med roliga appar, spel och inbyggd Mp3! Så när jag fyllde år fick jag en av min pojkvän och detta är absolut den bästa mobil jag någonsin haft! Den är lätthanterlig, jag tror att TILL OCH MED min mamma skulle kunna lära sig hur man använder en Iphone. Kameran är riktigt bra, bilderna kan bli lite halvsuddiga då och då men överlag så tar den väldigt bra bilder för att vara en mobil. Det bästa är att man aldrig har tråkigt, var jag än är så har jag musik, spel och internet med mig. Man kan beställa appar på internet till mobilen och jag har hittat sjukt många roliga spel som är gratis och har sysselsatt mig flera timmar.
Jag trodde aldrig att touchscreen var något jag skulle vänja mig vid men nu skulle jag inte vilja ha det på annat sätt. Skärmen är stor, så det känns inte klumpigt att använda mobilen på något sätt.

Något annat underbart är hur mycket musik som får plats. Man kopplar in Iphonen till sin dator och för över musik via Itunes och det är så skönt att slippa komma ihåg att ha med sig både telefon och Mp3-spelare.
Det enda minuset jag skulle vilja komma med är att den är så hal! Och tappar man den så säger det kras och du har en stor spricka i skärmen. Men bara man ser till att ha ett mobilskal så är ju den saken löst!

Du kommer inte bli besviken om du bestämmer dig för att införskaffa en Iphone. Jag vill aldrig mer ha en annans sorts mobil.

Den här inlägget har blivit läst 2114 gånger och utvärderats till
användbar

• froggo2 publicerad 2010-07-30
    Samma här, iphone har så oerhört många element att recensera så det krävs en del text :) Till exempel, kamerans kvalitet, kartfunktion osv. Men väldigt bra början här på ciao :D
  • Jasmiiin publicerad 2010-07-30
    Hade velat veta mer om funktionerna...

erbjudanden "Apple iPhone"

Produktinformation : Apple iPhone

En revolutionerande mobiltelefon med touchscreen och internetkommunikation.Mobiltelefonen använder en variant av MacOS X med anpassade versioner av program som Safari och Mail. Stöd för tjänster från Google och Yahoo är inbyggt. Gränssnittet är specialanpassat för att fungera med telefonens pekskärm, som bland annat kan fungera som mus eller som ett klickhjul. Telefonen innehåller också en inbyggd Ipod och kan spela både musik och film.

Mobil / Telefondesign: Candybar

Mobil / Kombinerat med: Med digitalkamera / digitalspelare

Vikt: 135, 135 g

Märke: Apple

Mobil / Typ: Smartphone

Mobil / Typ: Mobiltelefon

Bildskärm: LCD-display - färg - 3.5" - TFT

Smartphone-minne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Produktbeskrivning: Apple iPhone svart - 16 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 4 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 8 GB - GSM - smartphone

Typ av produkt: Smartphone

Teknik: GSM

Färg: Svart

Inbyggda komponenter: Digitalkamera, digital spelare

Serviceleverantör: AT&T

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Pekskärm (multi-touch)

Formfaktor: Beröring

Operativsystem: OS X

Trådlöst gränssnitt: Wi-Fi, Bluetooth

Digitala standarder för uppspelning: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless , H.264

Batteri

Runtime-detaljer: Tala - upp till 480 min ¦ Vänteläge - upp till 250 timmar

Mediespelare

Digitala videostandarder som stöds: H.264

Digitala ljudstandarder som stöds: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless

Minne

Användarminne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Diverse

Inkluderade tillbehör: Hands-free headset, rengöringsduk, USB--kabel, strömadapter, telefonladdningsställ

Bildskärm

Teknik: TFT

Diagonal storlek: 3.5"

Bildskärmsupplösning: 320 x 480 pixlar

Färg för upplysning av display: Vit

Typ: LCD-display - färg

Anslutningar

Anslutningstyp: 1 x utgång för headset - minihörlurskontakt 3,5 mm ¦ 1 x dockningskontakt - 30-stifts dockningskontakt

Organizer

Administration av personuppgifter: Kalkylator

Digitalkamera

Upplösning för bakre kamera: 2 Megapixel

Mobil

Teknik: GSM

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Multi-touch

Dataöverföring: GPRS, EDGE

Messaging och Internet

E-postprotokoll som stöds: POP3, IMAP4

CMS (Cellular Messaging Services): SMS

Messaging och datafunktioner: Stöd för PDF, stöd för Microsoft Word, stöd för Microsoft Excel

Publicerad på Ciao sedan: 15/05/2007