Apple iPhone

Apple iPhone

Recension av "Apple iPhone"

publicerad 2011-07-19 | emmamagnin
Medlem sedan : 2011-07-19
Märks att sidan förstörts en del...
Bra
Fördelar Allt i ett
Nackdelar Dålig batteritid
användbar
Design
Funktioner
Batteritid

"Apple iPhone 3GS"

Jag har sedan 5månader sedan tagit över min pappas iPhone. Det är en superbra telefon och det finns mycket att göra på den men den har även en hel del nackdelar. Jag har ofta fått höra att jag är en perfektionist och ska alltid ha det perfekt men av ren ärlighet så tror jag iPhone är populär bara för att det är just iPhone.

Facebook, youtube och spotify. Allt har du i din iPhone. Lång buss- eller tågresa? Ja då har du en hel del underhållning du kan ladda ner till telefonen som tillexempel spel. iPhonen har allt du behöver. Allt du behöver hålla reda på kan du skriva ner i den, allt du behöver underhålla dig med kan du ladda ner i den. Du behöver inte längre ha en data för att kolla facebook och en mobil för att skicka ett sms, du har allt i ett.

Trotts allt detta bra så finns det en hög med negativitet som jag tycker tar över en det possitiva. iPhonen har otroligt dålig batteritid och behöver du byta batteri så måste du lämna in mobilen så de får öppna upp den. Du måste ladda ner ett program för att kunna lägga in låtar. Du kan bara skicka filer till andra iPhones och då måste du ladda ner ett visst program.

Den här inlägget har blivit läst 1737 gånger och utvärderats till
användbar

Produktinformation : Apple iPhone

En revolutionerande mobiltelefon med touchscreen och internetkommunikation.Mobiltelefonen använder en variant av MacOS X med anpassade versioner av program som Safari och Mail. Stöd för tjänster från Google och Yahoo är inbyggt. Gränssnittet är specialanpassat för att fungera med telefonens pekskärm, som bland annat kan fungera som mus eller som ett klickhjul. Telefonen innehåller också en inbyggd Ipod och kan spela både musik och film.

Mobil / Telefondesign: Candybar

Mobil / Kombinerat med: Med digitalkamera / digitalspelare

Vikt: 135, 135 g

Märke: Apple

Mobil / Typ: Smartphone

Mobil / Typ: Mobiltelefon

Bildskärm: LCD-display - färg - 3.5" - TFT

Smartphone-minne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Produktbeskrivning: Apple iPhone svart - 16 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 4 GB - GSM - smartphone, Apple iPhone svart - 8 GB - GSM - smartphone

Typ av produkt: Smartphone

Teknik: GSM

Färg: Svart

Inbyggda komponenter: Digitalkamera, digital spelare

Serviceleverantör: AT&T

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Pekskärm (multi-touch)

Formfaktor: Beröring

Operativsystem: OS X

Trådlöst gränssnitt: Wi-Fi, Bluetooth

Digitala standarder för uppspelning: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless , H.264

Batteri

Runtime-detaljer: Tala - upp till 480 min ¦ Vänteläge - upp till 250 timmar

Mediespelare

Digitala videostandarder som stöds: H.264

Digitala ljudstandarder som stöds: WAV, AAC, AIFF, MP3, Apple Lossless

Minne

Användarminne: 16 GB, 4 GB, 8 GB

Diverse

Inkluderade tillbehör: Hands-free headset, rengöringsduk, USB--kabel, strömadapter, telefonladdningsställ

Bildskärm

Teknik: TFT

Diagonal storlek: 3.5"

Bildskärmsupplösning: 320 x 480 pixlar

Färg för upplysning av display: Vit

Typ: LCD-display - färg

Anslutningar

Anslutningstyp: 1 x utgång för headset - minihörlurskontakt 3,5 mm ¦ 1 x dockningskontakt - 30-stifts dockningskontakt

Organizer

Administration av personuppgifter: Kalkylator

Digitalkamera

Upplösning för bakre kamera: 2 Megapixel

Mobil

Teknik: GSM

Band: GSM 850/900/1800/1900 (Quadband)

Ingångsanordning(ar): Multi-touch

Dataöverföring: GPRS, EDGE

Messaging och Internet

E-postprotokoll som stöds: POP3, IMAP4

CMS (Cellular Messaging Services): SMS

Messaging och datafunktioner: Stöd för PDF, stöd för Microsoft Word, stöd för Microsoft Excel

Publicerad på Ciao sedan: 15/05/2007