Apple iPod classic 160 GB

Recension av

Apple iPod classic 160 GB

Sammanvägt betyg (6): Användarnas sammanvägda betyg Apple iPod classic 160 GB

Apple iPod classic 160 GB - Hela din musiksamling, tre gånger om.

3  04-09-2010

Fördelar:
Stort utrymme .  Bra gränssnitt .  Kan användas som extern hårddisk .

Nackdelar:
Jag personligen kommer aldrig att fylla den .  Inte världens bästa ljudkvalitet .

Rekommenderas: Nej

intedetinte

Medlem sedan:04-09-2010

Den här recensionen har betygsatts av 13 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar

När jag först upptäckte denna produkt så var det storleken jag såg - 160 GB!
Efteråt så vet jag att jag aldrig någonsin kommer att kunna fylla den med musik.
För liten skärm för film, varför ska man vilja se bilder på den? Det är trots allt musiken som är centrum för iPod. Och 160 GB är rätt överdrivet för att ha till musik. Ska du resa jorden runt några gånger och vill enbart lyssna på en låt åt gången? Perfekt!

Den kan dock användas som extern hårddisk så någon användning för utrymmet får man. Men för priset man betalar för att ha den som extern hårddisk motiverar knappast för ett köp. En iPod Touch är en roligare manick för samma peng.

Hörlurarna som följer med är väldigt dåliga och jag fick ont av dem.

Det positiva med stort utrymme är väl att man behöver aldrig ta bort något.

Men om man fokuserar på att lyssna musik så är den bra. Lätt att göra spellistor och bläddra bland låtar. Går fort att lära sig. Ljudkvaliteten är ok men då jag mest använt den i buller så bryr man sig inte.

Sammanfattningsvis så är 160 GB klart överdrivet för musiklyssning. Men gränssnittet är väldigt användarvänligt och batteritiden är högre än vad man skulle kunna tro när man håller i den.

Skulle inte rekommendera den här utan istället spara några kronor och ta en mindre - eller iPod Touch som har väldigt brett användningsområde.

Limpus

Limpus

08-11-2010 22:52

bra bra bra!

pingulou

pingulou

04-09-2010 12:33

Hur är batteritiden och finns det några mer funktioner än att lyssna på musik och göra spellistor? tips på vad du skulle kunna ha med i din recension

Den här recensionen av Apple iPod classic 160 GB har fått betyget:

1. Mizzyz