Arbetsförmedlingen.se

www.arbetsformedlingen.se

Recension av "Arbetsförmedlingen.se"

publicerad 2011-02-17 | whyyawannabringmedown
Medlem sedan : 2010-11-15
Jag heter Angelica och är 25 år :)
Bra
Fördelar Bra att ha en sida man kan söka jobb på
Nackdelar Ofta tekniska fel
Navigering
Design
Funktionalitet
Inspiration
Pålitlighet

"Arbetsförmedlingen.se"

Om hemsidan:

Arbetsförmedlingen. se är en hemsida för arbetslösa. Det första dom flesta gör när dom blir arbetslösa är att skriva in sig på deras sida. Vad du kan göra på sidan är att leta jobb i olika städer ( Även utomlands), göra ett CV och skicka till olika jobb man vill söka. Det finns massor av information på hemsidan om hur du ska göra. Vad du mer kan göra är att leta utbildningar, läsa hur du kan starta ditt eget företag m.m. Även arbetsgivare kan gå in och kolla på dom arbetslösas CV:n. Dom kan också annonsera på arbetsförmedlingens hemsida om dom söker personal på just deras företag.

Min åsikt:

Jag är arbetslös och söker jobb, men jag tycker tyvärr inte att arbetsförmedlingen är en jätte bra sida. Jag kan tillexempel inte ens nu logga in på hemsidan och det har hänt många gånger att det varit tekniska fel, hur ska man då kunna söka jobb? Sen tycker jag att dom sällan har särskilt bra utbud av jobb. Tycker det mest bara finns jobb för dom som har utbildning inom högskola eller universitet, sen står det att man ska ha flera års erfarenhet. Hur ska en 20 åring kunna ha det?

Men visst är det bra att en sån här sida finns för att hjälpa alla arbetslösa där ute som behöver hjälp. Jag tycker också att det är bra att man kan söka utbildningar som är helt gratis. Bra att man kan välja vilket språk man vill läsa om invandrare nyss kommit hit och inte har lärt sig det Svenska språket än. Finns massor av språk att välja på. En halvtråkig design men finns massor av information.

Jag tror att det lättaste sättet att söka jobb på är att ha kontakter, men arbetsförmedlingen är ett bra sätt för människor som inte har många kontakter.

Språk att välja på:

Albanska/shqip
Arabiska/اللغة العربية
Arli
Assyriska
Bosniska, kroatiska, serbiska/ bosanski, hrvatski, srpski
Dari/دری
Turkiska/türkçe
Tyska/Deutsch

Den här inlägget har blivit läst 2015 gånger och utvärderats till

• D_booy publicerad 2011-02-18
    I stället för att skriva ner vilka språk som går att välja så kan du nöja dig med att skriva att det finns många språk, och sen lägga till lite info om jobb coatchen. OK skrivet annars :)

Produktinformation : Arbetsförmedlingen.se

www.arbetsformedlingen.se