Standardmjölk

Recension av "Arla Standardmjölk"

publicerad 2012-02-23 | zwampe
Medlem sedan : 2010-09-13
Hej! Välkommen till mig:) Kul att ni betygsätter mina recensioner jag gör detsamma med era. Har jag missat någon så hojta till så skall jag kolla=)
Bra
Fördelar bra till matlagning och bakning
Nackdelar smakar för mycket gräddaktigt för mig så jag kan inte dricka den
exceptionell

"Arla standardmjölk"

Produkt: Arla standardmjölk

Fetthalt: 3 %

Vikt: 1 L

Pris: ca 8 kr

Arla:

Mjölk från svenska gårdar det är mjölk som kommer från friska och väl omhändertagna kor från gårdar som följer höga kvalitetkrav och värnar om miljön.
Man känner igen den röda kon på Arlas produkter.

Smak:

Jag själv är ingen stor mjölkdrickare kanske max 2 glas per vecka om ens det. Jag brukar då dricka lättmjölken men denna gång hade sambon köpte den här fet mjölken som jag kallar den. Jag tycker den smakar ren grädde att dricka så jag gillar den inte alls. Men i matlagning och bakning är denna helt okej att använda men att dricka det kan jag inte jag mår illa och den är för fet helt enkelt. Vad smakar egenligen mjöl jag kan inte förklara det jag hittar inte ord mer än gräddaktigt.
Arla har ju minimjölk, lättmjölk och mellanmjölk och så den här standardmjölken.
Sen finns det ju även laktosfria med att välja bland. Men jag gillar inte att dricka denna men som sagt i matlagning och bak är den bra.

Ingredienser:

viamin b12 0,4 ug
Kalcium 120 mg
Jod 14 ug

Kylvara:

Förvaras vif högsr + 8 grader.

Förpackning:

Förpackningen är av papp och den går i vitt och rött den har en vit skruvkork. Man ser den röda kossan och det står Mjölk från svenska gårdar och att den innehåller 3,0 % fett. Den innehåller 1 liter mjölk och är lätt att öppna och lätt att skruva på korken igen. En helt okej förpackning som fyller sin funktion bra.

Sammanfattning:

Ja som jag skrev innan så dricker jag inte mjölk ofta och absolut inte denna fet mjölk den känns som att dricka grädde för mig och jag blir illamående av den. Jag dricker lättmjölk och kanske 1-2 glas per vecka. Men sambon köpte denna mjölk vet inte vad han tänkte då han köpte den för den brukar vi aldrig ha hemma. Men denna mjölk är bra till matlagning och bakning men inte att dricka den fungerar inte alls för mig. Men det är inget fel på den bara att jag tycker den känns för fet i smaken annars är ju produkten bra. Så bara för att jag inte gillar den så betyder det inte att jag inte rekommenderar den för vissa saker är den ju faktiskt bra till.

Konsumentkontakt:

Arla Forum
105 46 Stockholm
020- 99 66 99
www.arla.se

Den här inlägget har blivit läst 1830 gånger och utvärderats till

• absolutciiilla publicerad 2012-02-23
    Jag som dricker mini mjölk skulle troligen tycka att det här var grädde :) bra skrivet!
  • Lhasa publicerad 2012-02-23
    Bara bra.