Astrid Lindgrens Värld, Vimmerby

Astrid Lindgrens Värld, Vimmerby

Sevärdhet - 59885 Vimmerby, Sverige

Recension av "Astrid Lindgrens Värld, Vimmerby"

publicerad 2010-11-02 | Ottisen
Medlem sedan : 2010-10-25
29 årig trebarnsmamma =) Jag försöker ägna en stund om dagen åt Ciao, och läser/ betygsätter så mycket jag hinner =) Just nu är det massa annat som tar min tid men jag gör mitt bästa :-/
Fördelar Jätteroligt för både stora som små, välkända sagofigurer. Mkt välskött park!
Nackdelar Ganska dyrt.
Service
Standard/Kvalitet
Familjevänlighet

"Astrid Lindgrens Värld - billigare på försäsongen!"

Astrid Lindgrens Värld, Vimmerby.
Villa Villerkulla - föreställning med Pippi Långstrump.

Astrid Lindgrens Värld, Vimmerby. Villa Villerkulla - föreställning med Pippi Långstrump.

Astrid Lindgrens Värld:

VAD GÖRA?
Är en nöjespark för stora som små, alla som älskar Astrid Lindgren hennes sagor och sagofigurer kommer trivas som fisken i vattnet av ett besök här! Finns olika parker i själva parket så som Villa Villerkulla, Karlsson på taket, Rövarslottet, Katthult etc. Föresttällningar ges vid olika tidpunkter på de olika scenerna inne i parken.
Skådespelarna är underbara, har stor inlevelse och stannar kvar en lång stund även efter föreställningen och umgås med barnen och besökarna - väldigt populärt!

ÄTA?
Det finns caféer, kiosker, restauranger inne i parken, men också möjlighet att sitta ner och äta medhavd matsäck. Grillplatser finns också, om man vill grilla korv själv!

BOENDE?
Bredvid Astrid Lindgrens Värld finns en camping, där man kan bo i stuga eller i sin husvagn. Man kan köpa både boende- och parkbiljetter, så på det viset kan man komma lite billigare undan. Finns även hotell och vandrarhem inne i Vimmerby.

PRIS?
Inträdet är ganska dyrt, runt 800-900 kr för en familj med två barn får man räkna med. Sedan kostar det mesta där inne lite mer än i vanliga butiker, men så är det ju alltid med nöjesparker.

SPARA PENGAR TIPS FRÅN MIG:
Jag kan rekommendera att åka dit under för- och eftersäsong, då är det billigare inträde och inte så mycket folk heller, så då får man lättare plats vid föreställningar och man får chans at umgås mer med tex Pippi Långstrump eller Emil i Lönneberga.

EXEMPEL:
Vi åkte sista helgen i maj 2010 och betalad 835 kr för camping med husvagn plus inträde i två dagar i nöjsparken. (2 vuxna, 2 barn + en Bebis)

Den här inlägget har blivit läst 1214 gånger och utvärderats till

• bollklubbenfan publicerad 2010-11-05
    Bra skrivet !
  • tiidan publicerad 2010-11-02
    Bra=)
  • Castiel publicerad 2010-11-02
    Du verkar ha varit runt på Sveriges campingar

Produktinformation : Astrid Lindgrens Värld, Vimmerby

Sevärdhet - 59885 Vimmerby, Sverige