Badoo.se - För dig som vill träffa nytt folk

4  11-05-2013

Fördelar:
Lätt att hitta folk i närheten

Nackdelar:
En del snuskhummrar/gubbar

tarzan90

Om mig: Hallå! Har mycket på G så blir inte mycket tid över för detta. Kikar in när jag får tid över. :)

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Badoo.se
Badoo är en communitysida där du kan träffa nya vänner, chatta eller varför inte träffa någon och gå på en dejt? Sidan öppnades 2006 och finns nu i över 180 länder. Badoo finns även att ladda ner som en app till mobilen.

När du blir medlem kan du skriva en liten presentationstext om dig själv, fylla i vad du söker på sidan, lägga upp bilder o.s.v. När du skapat din profil är det bara att börja kika runt bland andra medlemmar. Väljer du vilken stad du är bosatt i (detta väljs automatiskt om du laddar ner appen) kan du välja sökalternativet "folk i närheten" och det kommer då upp personer som bor inom några km avstånd från dig.

Omdöme
Jag tycker att badoo är en väldigt bra sida/app där det är lätt att hitta folk som bor i närheten. Det är även gratis vilket är ett stort plus! För att bli medlem måste du ha fyllt 18 år men som på många andra sidor "fejkar" folk sin ålder om de är yngre än 18 år för att de ska kunna bli medlemmar.
Jag tycker inte att sidan känns som en sida där man letar efter sexuella kontaktar, men tydligen tror vissa det. Enligt mig hade sidan varit ännu lite bättre om de som jobbar på badoo (över 200 personer) rensade bort sådana personer.

Ger man denna Community en chans tror jag att man kan träffa flera roliga/trevliga personer. Jag har varit medlem ungefär 1 - 2 månader och har redan träffat en jättefin person.
Bilder på Badoo.se
Badoo.se 943062_621261641234724_816416018_n - Badoo.se
Badoo.se kan leda till kärlek (en nalle som jag fick).

Lhasa

Lhasa