Hellre detta än Visa med kredit.....

5  06-05-2007

Fördelar:
Enkelt att använda,funkar överallt, kan även användas på nätet

Nackdelar:

nicgus

Medlem sedan:25-01-2005

Den här recensionen har betygsatts av 2 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar

Nordeas Visa Electron måste jag bara rekommendera. Jag var i Italien i fjol och tänkte att jag skulle testa dess "funka överallt" förmåga. Går alltså till en italiensk bankomat och tar alltså ut pengar!!!! Detta anser jag vara imponerande, eftersom det oftast bara är "vanliga" Visa som funkar så. Har man kreditkortsversionen så är det givet att sådant SKA funka, men med Electron? Mycket positivt! Nu är det ju så att Electron kortet alltså INTE är ett kreditkort, utan ett "vanligt" bankomatkort med den skillnaden att det är ca tusen gånger bättre!!!!
Du handlar för de pengar du har, och slipper därför vänta dig en dyr räkning när du kommer hem från exempelvis utlandssemester. Electronkortet hade ju förut den nackdelen att man INTE kunde handla på nätet med det, men detta har alltså blivit fixat; numera KAN man det!!
Vill man inte leva på "krita" är det detta kort man ska ha!!!!!
Anser även att det är perfekt att använda som E-leg, tex hos försäkringskassan (måste dock ha smartcardreader!!).
Bra spärrservice....

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Den här recensionen av Bankkort Electron (VISA) - Nordea har fått betyget:

1. jakob