Bankkort (Maestro) - Swedbank

Bankkort (Maestro) - Swedbank

Swedbank - Hemsida: www.swebank.se

Recension av "Bankkort (Maestro) - Swedbank"

publicerad 2007-08-05 | Gumsegos
Medlem sedan : 2007-07-10
Nu kommer våren med soliga dagar och mer jobb ;)
Fördelar Ett smidigt kort, utan kredit
Nackdelar Nya korten funkar inte alltid
användbar
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Handla för det du har och sen får det vara slut"

Handla för det du har och sen är det slut, det vart väl en av fördelarna till att jag ville ha ett maestro kort i stället för ett visa.

Du har inte någon kredit på detta kortet, så du kan inte köpa om du inte har pengar. Men sen om du ska åka utomlands funkar det inte alltid är en hel del ställen där detta kortet inte funkar. Utan dom tar endast visa kort. Jag och min sambo har då ett av var jag har maestro kortet och han har visat så vi brukar ta med visat om vi ska åka iväg utomlands och lägga över så vi har en budget på den.
Här i Sverige funkar kortet hur bra som helst, men sedan swedbank bytte namn fd. (Föreningssparbanken) har korten blivit sämre.
Mitt gamla har inte gått ut ännu och det funkar alltid men som min sambo vissa gånger vill tankstationerna,affärerna ta hans kort och hur pinsamt är det inte att inte kunna betala det man köpt:/

Nu kan man smycka sitt kort en bild på kortet för 100.- ,välj en du har på din dator eller kan man välja ett dom har. Men klart man tar ett kort man själv tagit så det blir lite mer personligt. Men som sagt med det strul dom haft med korten nu eller det är kanske bara vi?
Så tror jag att jag själv väntar med motiv.

Jag tycker om swedbank smidigt att betala via internet och öppna sparkonto och liknande, så klart kan man inte komma ifrån köerna på banken men kan oftast fixa allt via datorn.

Den här inlägget har blivit läst 3821 gånger och utvärderats till
användbar

• Tildis86 publicerad 2009-04-10
    Men detta är med ett ungdomskort och ej visa. Går endast att användas inom sverige.
  • tigerblixt publicerad 2008-03-21
    Vad det gäller att bara betala med det man har så kan jag säga att jag genom åren haft 5 st VISA el Mastercards (har flyttat flera gånger och bytt bank) men aldrig haft nån kredit på nåt av dem. Man kan alltså ha VISA kort utan kredit och därmed inte handla för mer än vad man har.

Produktinformation : Bankkort (Maestro) - Swedbank

Swedbank - Hemsida: www.swebank.se