Trygg banken

5  07-10-2007

Fördelar:
Bra och snabba tjänster

Nackdelar:
Jag har inga än

lindak123

Medlem sedan:01-01-1970

Den här recensionen har betygsatts av 7 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Den här banken har jag ett konto sedan jag kom till Sverige i november 2005. Jag hade varit där bara på 2 gånger, första för att få mitt bankkonto och andra därför att mitt kort fungerade inte, förmodligen därför att jag lämna den nära min mobilen några gånger. Jag har inget att säga mot Swedbank. De gångerna jag hade varit där fick jag hjälp och det var väldigt snabbt. Tjejen som expedierade mig insåg att jag pratade inte svenska och omedelbart försökte förklara allt på engelska väldigt långsammt och tydligt. Jag tycker att banken har en trygg internetbank som man kan göra alltfrån betalar räkningar, överförar pengar, spara bl.a. Att gå in på internet bankkonton var lite komplicerad första gång jag gjorde, men det är inget som man kan beskriva krånklig. Jag fick ett litet kort som jag använde för att logga in till min internetbank och som jag registrerade ett lösenord när jag fick det. Man loggar in med sitt personnummer, då skriver in kode som fick på banken i det lilla kortet, sedan sriva in på samma kortet numret som visar på sidan efter man hade lagt in sitt personnummer och sist ska man få annat nummer som man ska sriver in på sidan och gå in på sitt bankkonto...det verkar väldigt inte lätt, men det är för kunders säkerhet. Om någon får ditt lösenord kan inte än gå in på din internetbank utan det kortet.
Jag är nöjd och känner mig trygg om den banken. Jag betalar också inte så mycket för deras tjänster. Det är 45 kr per kvartal därför att jag inte betalar mina räkningar och bara debiterar, överföra pengar. Men min sambo betalar ca 120 kr per år för att ha internetjänster och om man jämförar med hur mycket man betalar för varje räkning när man betalar till ex i kassaservicen är det en stor skillnad.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Den här recensionen av Bankkort (Maestro) - Swedbank har fått betyget:

1. Fredde3993