Bankkort (VISA) - Nordea

Bankkort (VISA) - Nordea

Nordea - Hemsida: www.nordea.se

Recension av "Bankkort (VISA) - Nordea"

publicerad 2010-06-02 | tarzan90
Medlem sedan : 2010-05-04
Hallå! Har mycket på G så blir inte mycket tid över för detta. Kikar in när jag får tid över. :)
Fördelar Bra, oftast trevlig och hjälpsam personal
Nackdelar Kostar att kolla sitt saldo om man har Studentpaketet.
användbar
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Nordea Bankkort - Bra"

Jag har använt Nordea Visa bankkort hela tiden. Jag tycker att det har fungerat bra hela tiden. Jag tycker att de är ganska bra på att hjälpa till. När jag ringde till deras kundtjänst om en kod för förenklad inloggning på internetbanken verkade hon dock lite småsur/trött. Men när jag var inne på Nordea banken och skulle börja använda internetbanken visade hon mig de olika funktionerna och installerade något på internetbanken som skulle fixas första gången man var inne på den.

Med kortet kan man ta ut pengar på många olika ställen, tex. Ica, Coop och bankomater. Man kan betala med kortet i affären, både i Sverige och utomlands.
För att ansöka om Nordea Visa bankomatkort måste man vara 18 år och ha ett personkonto i Nordea.
Det är olika priser för kortet beroende på hur gammal man är/vilket "paket" man väljer. För att veta mer om vilket pris du kommer få betala kan du gå in på: http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Kort/Priser/201724.html

Själv har jag det som kallas Studentpaket, då slipper jag betala något för att ha kortet. Innan jag fyllde 18 hade jag ett annat kort hos Nordea där jag betalade 12 kronor per månad.
Det enda som jag tycker är dåligt är att det kostar 3 kr att kolla hur mycket pengar man har på sitt kort i en bankomat. Jag tycker det borde vara gratis att ta redo på hur mycket pengar man har.

Den här inlägget har blivit läst 2644 gånger och utvärderats till
användbar

• Elisabeth87 publicerad 2010-06-02
    Väldigt kort och tunn recension.. Istället för att länka hade du själv kunnat ta reda på det och sen skriva det i recensioner.. Det är det som recensioner är till för.. Annars hade man lika gärna kunnat strunta i att läsa denna. Sen missade du att man även på Nordea kan ringa och kolla saldot genom mobilen.
  • tarzan90 publicerad 2010-06-02
    Ja men det kostar att kolla i bankomaten. Och det är inte säkert att alla har internet och kan kolla sitt saldo på så vis. Man kanske vill veta om man tex. går på stan eller något.
  • Fallen_Angel publicerad 2010-06-02
    Du kan ju kolla saldot på internetbanken gratis hela tiden

Produktinformation : Bankkort (VISA) - Nordea

Nordea - Hemsida: www.nordea.se