Nordea Bankkort - Bra

5  02-06-2010

Fördelar:
Bra, oftast trevlig och hjälpsam personal

Nackdelar:
Kostar att kolla sitt saldo om man har Studentpaketet .

tarzan90

Om mig: Hallå! Har mycket på G så blir inte mycket tid över för detta. Kikar in när jag får tid över. :)

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 8 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar

Jag har använt Nordea Visa bankkort hela tiden. Jag tycker att det har fungerat bra hela tiden. Jag tycker att de är ganska bra på att hjälpa till. När jag ringde till deras kundtjänst om en kod för förenklad inloggning på internetbanken verkade hon dock lite småsur/trött. Men när jag var inne på Nordea banken och skulle börja använda internetbanken visade hon mig de olika funktionerna och installerade något på internetbanken som skulle fixas första gången man var inne på den.

Med kortet kan man ta ut pengar på många olika ställen, tex. Ica, Coop och bankomater. Man kan betala med kortet i affären, både i Sverige och utomlands.
För att ansöka om Nordea Visa bankomatkort måste man vara 18 år och ha ett personkonto i Nordea.
Det är olika priser för kortet beroende på hur gammal man är/vilket "paket" man väljer. För att veta mer om vilket pris du kommer få betala kan du gå in på: http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Kort/Priser/201724.html

Själv har jag det som kallas Studentpaket, då slipper jag betala något för att ha kortet. Innan jag fyllde 18 hade jag ett annat kort hos Nordea där jag betalade 12 kronor per månad.
Det enda som jag tycker är dåligt är att det kostar 3 kr att kolla hur mycket pengar man har på sitt kort i en bankomat. Jag tycker det borde vara gratis att ta redo på hur mycket pengar man har.

Elisabeth87

Elisabeth87

02-06-2010 23:13

Väldigt kort och tunn recension.. Istället för att länka hade du själv kunnat ta reda på det och sen skriva det i recensioner.. Det är det som recensioner är till för.. Annars hade man lika gärna kunnat strunta i att läsa denna. Sen missade du att man även på Nordea kan ringa och kolla saldot genom mobilen.

02-06-2010 22:11

Ja men det kostar att kolla i bankomaten. Och det är inte säkert att alla har internet och kan kolla sitt saldo på så vis. Man kanske vill veta om man tex. går på stan eller något.

Fallen_Angel

Fallen_Angel

02-06-2010 21:48

Du kan ju kolla saldot på internetbanken gratis hela tiden

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Bankkort (VISA) - Nordea har fått betyget:

"användbar" av (88%):