Bankkort (VISA) - Nordea

Bankkort (VISA) - Nordea

Nordea - Hemsida: www.nordea.se

Recension av "Bankkort (VISA) - Nordea"

publicerad 2012-02-17 | moneymaker1337
Medlem sedan : 2010-03-16
Fördelar Väldigt bra support
Nackdelar Dåligt med ungdomskonto från början!
användbar
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Bankkort Visa - För dig med höga krav!"

Nordea:
Nordea är en väldigt bra bank som framför allt tål att man ställer höga krav på dom. Dom har även en väldigt bra support, över internet. Men även på deras riktiga banker. Så min förkortning av Nordea '' Det bästa en bank kan ge dig. ''

Lite historik om Nordea:
Nordea bildades år 2000 när Merita, Unibanken och Kreditklassen slogs sig ihop. Nordea finns även i Polen, Ryssland och dom Baltiska länderna.

Min erfarenhet:
Min erfarenhet av Nordea är väldigt stor, eller bra. Jag skaffade Nordea ''ungdomskonto'' när jag fyllde 13 år! Och dvs har jag haft det sedan 2009. Men ett vanligt ungdomskonto kan man inte handla med över internet, bara ta ut kontanter ur bankomaten och handla i affärer. Men eftersom jag arbetar rätt mycket på internet och drar in en större summa pengar i månaden så behövde jag ju självklart få mitt konto att funka över internet. Så jag ringde till Nordeas kundsupport, och vips. Då hade jag ett konto som motsvarar en vuxens. Så man kan ju inte gnälla över deras support.

Handla med VISA
Att ha VISA på sitt kort är det bästa man kan ha, VISA tillåter t.ex att handla över internet, ta ut pengar från bankomater i utlandet. ( Utan avgifter ).

Kort sammanfattning:
Väldigt bra support, man kan verkligen sätta press på dom utan att känna att man är som en gammal gubbe. Och sist men inte minst dom är vänliga.

Den här inlägget har blivit läst 1785 gånger och utvärderats till
användbar