Visa bankkort

5  25-06-2009

Fördelar:
Enkelt och smidigt att använda, fungerar överallt

Nackdelar:

Vildis

Medlem sedan:22-05-2009

Den här recensionen har betygsatts av 8 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Årsavgiften är 250 kronor per år. Men för studenter är det gratis. Är man 16 så får man rabatt på kortet tills man fyller 18 år. Då betalar man bara 190 kronor om året.

Med ett VISA-kort kan man betala i butiker världen över, men även plocka ut pengar överallt. Det går även att handla på nätet, då de flesta internetbutiker, resebolag etc (om inte alla?) godkänner VISA. Det går även att boka hotellrum och liknande, där man måste uppge kortnummer vid bokning. Eftersom kortet är utrustat med chip, samtidigt som man kan handla säkert på nätet med hjälp av lösenordskyddad e-handel, så kan man betala säkert både på nätet och i butiker.

Dessutom får man en gratis kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd om man betalar minst 75 % av resan med kortet. Vilket kan behövas emellanåt.

Personligen har jag haft stor användning för mitt VISA-kort. Hade maestrokort tidigare och även om det fungerade bra, så kan kortet inte ens jämföras med VISA. Det fungerar överallt, och jag har aldrig haft problem med kortet.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Den här recensionen av Bankkort (VISA) - SEB har fått betyget:

1. vippenilletj