Swedbank VISA 2 - Det bästa kortet för sambos!

5  09-01-2008

Fördelar:
50 kr/år/kort, perfekt för sambos/gifta

Nackdelar:
endast 12 bankomatuttag per år, men det klarar man sig på !

christina_classon

Om mig: Jag är en 28-åring bosatt i Uppsala. Jag älskar bra saker till billiga priser och att rekommendera d...

Medlem sedan:26-11-2005

Den här recensionen har betygsatts av 10 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Det här är ett fantastiskt kort för sambos/gifta. Swedbank har nämligen ett kort som heter Visa 2. Det fungerar på nästan samma sätt som ett vanligt bankkort, samma betalfunktioner och försäkringar och sådant.
Det intressanta är att man är två kontohavare, får varsit kort kopplat till detta konto för 50 kr/år/kort = 100kr per år. (normalpris för ett visakort är över 200:-)

Enligt mig är denna femtilapp ingenting. Båda sätter in pengar (i vårt hushåll samma summa) på kontot och så använder man det när man handlar mat, möbler, TV, resor, julklappar, hyra, räkningar... ja, alla gemensamma inköp! Aldrig mer tjafs i kassan om vems tur det är och vem som betalade sist och hur mycket det var.

Hur skönt som helst att ha sån frihet och slippa tjafsa om oviktiga saker som pengar! Rekommenderas varmt till alla nyblivna och gamla sambopar/gifta - det spar pengar och hjärtesorg!

paprique

paprique

17-03-2008 14:47

Hade inte hört talas om denna produkt, så det var en väldigt användbar recension för min del!

Läs mer om den här produkten
Bankkort (VISA) - Swedbank - recension av johaanson visa för alla
Bankkort (VISA) - Swedbank - recension av daha6439 Praktiskt kort på utlandssemestern
Bankkort (VISA) - Swedbank - recension av Limar Bankkort Visa - ett kort för alla tillfällen
Bankkort (VISA) - Swedbank - recension av kruttes VISA mig kortet bara
  användbar