Bankkort (VISA) - Swedbank

Bankkort (VISA) - Swedbank

Swedbank - Hemsida: www.swebank.se

Recension av "Bankkort (VISA) - Swedbank"

publicerad 2008-01-08 | christina_classon
Medlem sedan : 2005-11-26
Jag är en 28-åring bosatt i Uppsala. Jag älskar bra saker till billiga priser och att rekommendera dessa prylar, tjänster och inköpsställen till andra känns som en självklarhet. Dessutom är jag flitig i köket och bloggar om det på http://nytinat.blogg.se
Fördelar 50 kr/år/kort, perfekt för sambos/gifta
Nackdelar endast 12 bankomatuttag per år, men det klarar man sig på!
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Swedbank VISA 2 - Det bästa kortet för sambos!"

Det här är ett fantastiskt kort för sambos/gifta. Swedbank har nämligen ett kort som heter Visa 2. Det fungerar på nästan samma sätt som ett vanligt bankkort, samma betalfunktioner och försäkringar och sådant.
Det intressanta är att man är två kontohavare, får varsit kort kopplat till detta konto för 50 kr/år/kort = 100kr per år. (normalpris för ett visakort är över 200:-)

Enligt mig är denna femtilapp ingenting. Båda sätter in pengar (i vårt hushåll samma summa) på kontot och så använder man det när man handlar mat, möbler, TV, resor, julklappar, hyra, räkningar... ja, alla gemensamma inköp! Aldrig mer tjafs i kassan om vems tur det är och vem som betalade sist och hur mycket det var.

Hur skönt som helst att ha sån frihet och slippa tjafsa om oviktiga saker som pengar! Rekommenderas varmt till alla nyblivna och gamla sambopar/gifta - det spar pengar och hjärtesorg!

Den här inlägget har blivit läst 6658 gånger och utvärderats till

• paprique publicerad 2008-03-17
    Hade inte hört talas om denna produkt, så det var en väldigt användbar recension för min del!

Produktinformation : Bankkort (VISA) - Swedbank

Swedbank - Hemsida: www.swebank.se