Ha koll på pengarna med Visa!

4  10-05-2007

Fördelar:
Låg årsavgift .

Nackdelar:
Begränsat antal uttag i bankomat .

Princessi

Medlem sedan:07-02-2006

Den här recensionen har betygsatts av 14 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Swedbank erbjuder två olika varianter av Bankkort Visa för personer över 18 år.

1:a alternativet: För dig som vill kunna betala med kortet i affären och ta ut pengar i automaten detta till en kostnad av 250 kr/år (källa 10/5-07)

2:a alternativet: För dig som mest handlar med kort i affärer och inte är direkt beroende av att ta ut pengar i uttagsautomater. OBS! Endast 12 fria bankomatuttag, därefter 10 kr/uttag. Kostnad 50 kr/år (källa 10/5-07)

Jag själv använder mig av "Bankkort Visa 2" då det passar mig bäst. Jag använder i stort sätt bara kort nuförtiden och förutom de 12 fria uttagen så erbjuder många affärer att höja upp köpesumman, vilket gör att man på så sätt kan få kontanter. Tycker också att ett Visa kort som ej är kredit är det bästa. Då pengarna dras direkt från kontot så finns det ingen chans att man övertrasserar sitt konto. Om man nu vill ha kredit på kortet så kan man få det. Även avbeställningsskydd ingår om du har köpt resan på Visa kortet. Ett kort att rekommendera för den som vill ha koll på sina pengar.

Sigrinn

Sigrinn

14-07-2007 03:55

Trots att jag själv är kund hos Swedbank och min inneboende jobbar åt dem hade jag ingen aning om detta. Tack! Och för att kommentera en av kommentarerna; swedbanks visa-kort är gratis om du är student.

Jompa1

Jompa1

15-06-2007 15:07

Vill bara göra ett tillägg ang priser. Många fristående sparbanker erbjuder billigare visa kort. orust sparbank tex erbjuder gratis visa kort tills man är 25...

Telluselle

Telluselle

16-05-2007 01:43

Klar och koncis beskrivning och recension. Bra! Själv använder jag WWF-kortet i samma bank för att jag då samtidigt gör en god gärning, men vem vet... kanske byter jag snart till VISA :)

Den här recensionen av Bankkort (VISA) - Swedbank har fått betyget:

1. Sigrinn