Bankkort (VISA) - Swedbank

Bankkort (VISA) - Swedbank

Swedbank - Hemsida: www.swebank.se

Recension av "Bankkort (VISA) - Swedbank"

publicerad 2009-09-22 | Limar
Medlem sedan : 2009-08-12
Fördelar Fungerar på de flesta ställen, alltid pengar tillhands
Nackdelar ---
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Bankkort Visa - ett kort för alla tillfällen"

Visa-kortet är alltid bra att ha tillhands, som betalningsmedel i affärer, för att ta ut kontanter samt vid kortköp på nätet, och det fungerar både i Sverige och utomlands, vid betalning och uttag. Jag har använt kortet i många år och har inte stött på några problem, trots att kortet används flitigt. Utomlands har jag använt mig av det en gång, då jag tog ut pengar. Det var smidigt, med då det var ett icke EMU-land kostade det 35 kr extra.

Med kortet kan man även ta ut kontanter samtidigt som man handlar i vissa butiker, t ex ica, genom att öka på köpbeloppet. Det följer även med några andra funktioner, som t ex avbeställningsskydd och e-kort som man kan koppla till kortet.

Genom att använda kortet slipper man mycket av kontanthanteringen, man får även en större säkerhet. Och som alltid med kort gäller det att man iakttar försiktighet och inte lämnar ifrån sig kortet hur som helst. Antingen använder man magnetremsan eller chippet på kortet, helt beroende på vilket system butiken har.

Man kan även koppla en kredit till kortet.

Med visa-kortet är det lätt att handla, de flesta butiker tar emot kortet, man har alltid pengar tillgängligt. Genom att använda sig av kortet får man även en bra kontroll på vad man handlat genom kontoutdraget. Handlar man med kontanter är det inte alltid man får kvitto eller så kan man glömma det.

Det finns två olika varianter av kortet:

Bankkort Visa
Betalning i butik och för att ta ut pengar.
250 kr per år.
0 kr per år för student.
Kontantuttag i Sverige och EMU-land 0 kr.
Övriga kontantuttag 35 kr per uttag.
Kontantuttag i kassa kostar 35 kr.

Bankkort Visa 2
För dig som hellre använder kortet bara i butik.
50 kr per år.
12 st avgiftsfria kontantuttag per kalenderår i Sverige och utomlands.
Därefter 10 kr för varje kontantuttag i automat och kassa i Sverige och utomlands.

(priser från Swedbank 090921)

Den här inlägget har blivit läst 3196 gånger och utvärderats till

• Vildis publicerad 2009-09-23
    Bra info om kortet, men skulle vilja se mer av dina egna åsikter om det innan jag är villig att höja betyget.

Produktinformation : Bankkort (VISA) - Swedbank

Swedbank - Hemsida: www.swebank.se