Battlefield 2 Classic - [PC]

Battlefield 2 Classic - [PC]

Genre: Shooting, Action, Strategi - Åldersgräns (PEGI): 16+, 18+ - Utgivare:Electronic Arts - Releaseår:2008, 2005

Recension av "Battlefield 2 Classic - [PC]"

publicerad 2009-03-07 | SirRichard
Medlem sedan : 2005-02-08
Skriver när jag har möjlighet om du har synpunkter och tips om mina recensioner lämna gärna kommentarer eller skriv gärna en rad i min gästbok då jag gärna utvecklar och förbättrar mina recensioner.
Fördelar Möjligheterna, många fordon, många vapen, bra grafik
Nackdelar några buggar
Grafik
Ljud
Kontroll
Spelkänsla

"Hur roligt som helst! Hur många möjligheter som helst!"

Jag har spelat många spel i mina dagar och detta är nog ett av de spel som jag fastnat mest för och spenderat flest timmar med, Battlefield 2 är en uppföljare av spelet Battlefield 1942 som baserades på andra världskriget. Detta spel är däremot baserat på mycket modernare teknik, man kan väl jämföra detta med tiden i slutet av 90-talet med jet-plan, transport- och attackhelikoptrar, stridsvagnar m.m som man kan navigera sig runt på de olika banorna.

Man kan välja att kriga för tre olika sidor som är USA, Kina och den nya Mellanösternkoalitionen och man kan då välja att spela som olika former av soldat dessa olika former är Skyttesoldat, sjukvårdare, prickskytt, understöd, pansarvärnssoldat eller ingenjör, vapen och utrustning skiljer sig mellan de olika typerna.

Alltefter man spelar så stiger man som soldat i graderna från simpel menig ända upp till generalsstatus, i och med att man stiger i graderna så utvecklas även ens karaktär i spelet med nya vapenalternativ, utmärkelser och belöningar.
Man kan lätt spela detta on-line med sina vänner då det stöder röst-IP vilket innebär att du kan sitta och prata med dina lagkamrater realtid under spelets gång oavsett avstånd.

Min egen uppfattning om detta spel är att det är helt suveränt för den som gillar on-line spel i actiongenre som till exempel Counter Strike o dyl.
I början så var det ganska svår innan jag fick ordning på alla kontroller som styrde min karaktär vilket resulterade i att jag dog innan jag ens fattade vart jag var, men på en kort tid så lärde jag mig och fick uppleva spelets sanna anda som var att fånga flaggor och ta kål på fiender.

Jag och tre personer till slog ihop oss till en grupp och begav oss ut i stridsfälten beväpnade upp till tänderna, och med stridsmoralen hög men vi märkte ganska snart att de flesta andra som spelade hade samma tanke vilket ofta resulterade i att vi antingen blev skjutna eller sprängda i luften innan vi ens kommit i närheten av flaggan vi ville ta över.
Det krävs lite list och mycket tålamod för att lyckas komma långt i detta spel, utöver det så är det hysteriskt roligt. Man har möjlighet att flyga jet-plan eller helikopter eller varför inte dundra fram i en stridsvagn.

Grafiken på detta spel är enligt mig riktigt bra gjord och man kan själv välja detaljnivån i spelet, kontrollerna är mycket bra och när jag flyger helikopter eller flygplan så kan jag göra detta riktigt bra utan behov av joystick.

Det som får mig att tycka om detta spelet så mycket är att det är så fullt av olika möjligheter, man kan slåss i grupp eller som ensamvarg, man kan välja vilken typ av soldat man vill vara, man kan välja vilket fordon man vill.
För att förstå vad jag beskriver i denna recension så föreslår jag att du prövar på att spela detta, jag kan garantera att om du tyckte om Counter Strike så kommer du tycka om detta.

Lycka till på slagfältet soldat!

Den här inlägget har blivit läst 2528 gånger och utvärderats till

• megagubben publicerad 2009-03-07