Battlefield 2 Classic - [PC]

Battlefield 2 Classic - [PC]

Genre: Shooting, Action, Strategi - Åldersgräns (PEGI): 16+, 18+ - Utgivare:Electronic Arts - Releaseår:2008, 2005

Recension av "Battlefield 2 Classic - [PC]"

publicerad 2009-06-14 | Yerko
Medlem sedan : 2009-06-14
Fördelar Snyggt gjort, roligt att spela, bra spelkänsla, många banor och vapen.
Nackdelar Småbuggar kan finnas, chatsystemet är dåligt.
Grafik
Ljud
Kontroll
Spelkänsla

"Battlefield 2"

Battlefield 2 är uppföljaren till succén Battlefield 1942. Men nu får vi uppleva den realistiska spelvärlden i ett modernt multiplayerformat . I Battlefield 2 får vi strida som antingen MEC, USA eller den kinesiska befrielsearmén.

Jag tycker att spelet är suveränt. Interaktionen med andra spelare är välutvecklad och dess poängsystem gör att man fortsätter att spela spelet även fast det har ett väldigt simpelt upplägg .

Vad det går ut på är att man strider mot andra lag på banor där det gäller att ta över vissa utsatta områden för att få ner motståndarens så kallade "Ticks".

Spelet har en välutvecklad interaktion både på marken i vattnet och uppe i luften. Jag skulle faktiskt vilja påstå att flygplansinteraktionen är något som är unikt för Battlefield 2 och konkurrerar med vissa flygspel, värt att nämna här är att Battlefield 2 är ju bara ett krigsspel.

Spelkänslan är väldigt bra och även efter 4 år känner jag ibland för att spela.
Något annat som jag tidigare nämnde var poängsystemet. Det är verkligen något som får en att fortsätta spela. Man kan både stiga i grad och få fantastiska utmärkelser. Detta genom att samla olika poäng. Det kan vara till exempel om man ger ut ammunition, ger ut medicinsk hjälp, man hjälper till vid övertagandet av en flagga, eller att man dödar en fiende. Med poängen kan man också låsa upp nya vapen, något som är högst uppskattat.

Det lilla negativa jag upptäckt är till exempel småbuggar, dessa finns dock alltid i onlinespel och även fast de redigeras så föds det nya vid uppdateringar. Buggarna påverkar dock sällan spelet på ett negativt sätt. Om så dock är fallet tas buggarna snabbt bort i nästa patch.
Det andra negativa vore chatsystemet , när man väl sagt något så försvinner det snabbt i virrvarret av skrikande orders och utrop. Att ha ett privat samtal med någon fungerar inte heller, allt man säger kan alla se. Undantaget är att man kan välja om man vill prata med alla eller med sitt eget lag. Ett alternativ om man vill begränsa mängden folk att prata med vore att gå med i en grupp, men detta är besvärligt om man bara gör det för att prata.

Mitt samlade betyg är ändå 5/5, det är verkligen ett fantastiskt spel och jag rekommenderar det starkt, även fast det nu har några år på nacken.

Den här inlägget har blivit läst 2575 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Battlefield 2 Classic - [PC]