Battlefield 2 Classic - [PC]

Battlefield 2 Classic - [PC]

Genre: Shooting, Action, Strategi - Åldersgräns (PEGI): 16+, 18+ - Utgivare:Electronic Arts - Releaseår:2008, 2005

Recension av "Battlefield 2 Classic - [PC]"

publicerad 2010-11-14 | Alkmar
Medlem sedan : 2010-11-13
Fördelar Man lever sig in i det.
Nackdelar Finns några buggar.
Grafik
Ljud
Kontroll
Spelkänsla

"Battlefield 2 kortfattat."

Battlefield 2 är ett PC spel som släpptes år 2005 och jag har spelat det sen dess.
Jag tycker helt klart att det är det bästa spelat som släppts. Battlefield 2 är en uppföljare till battlefield 1942.
Battlefield 2 är ett krigs spel som går ut på att ta över motståndarnas flaggor.

Grafik

Grafiken är väll kanske inte den bästa i dag men när det kom var den jätte bra.
Landskapen som man spelar på är mycket välgjorda, med mycket olika fäger och detaljer.

Ljud

Ljudet är mycket bra gjort, alla vapen har sitt eget ljud liksom alla effekter.
Men man hör inte om det blåser eller om det regnar i spelat och det är ett minus tycker jag.

Kontroll

Kontrollerna är väldigt lätta att lära sig. Man kan även ställa in kontrollerna efter hur man själv vill ha dom. Har man en spelmus är det ett stort plus för då kan man använda sig av kontoller som spelmusen har och det gör det mycket lättare.

Spelkänsla

Jag tycker att man lever sig in i spelet ganska bra. Det beror på dess miljö och verklighet. Ofta använder man sig av team-work och det gör det ännu mer verkligt, man känner sig som en riktig soldat och man har sin uppgift.

Mina ord

Jag tycker helt klart man ska ge spelet en chans om man är en dataspelare.
Idag kan man få spelet för 85 - 293 kr och det är inte speciellt mycket för detta spel!

Den här inlägget har blivit läst 2416 gånger och utvärderats till

• andersson94 publicerad 2010-11-19
    bra:)
  • cassidy publicerad 2010-11-18
    Vad krävs av datorn för en bra spelkänsla? Utveckla gärna!
  • nomonym publicerad 2010-11-15
    kortfattat och informativt. :) bra!

Produktinformation : Battlefield 2 Classic - [PC]

EAN: 5030930060060, 14633148411; 5030932043177; 8716051020837