Betal- & Kreditkort (MasterCard) - GE Money Bank

Betal- & Kreditkort (MasterCard) - GE Money Bank

GE Money Bank - Hemsida: www.gemoneybank.se

Recension av "Betal- & Kreditkort (MasterCard) - GE Money Bank"

publicerad 2009-02-19 | Atlaslarven
Medlem sedan : 2008-10-03
Fördelar Inga avgifter, bra service
Nackdelar Kortbyte varje år
Personlig Service
Tjänster
Konkurrenskraft
Tillgänglighet

"Ge Money Bank erbjuder ett riktigt bra Mastercard"

GE Money Banks mastercard är det bästa kort jag har haft nöjet att använda. Jag och min fru har ett var kopplat till samma konto. Det är detta kort vi använder till alla våra dagliga inköp. För detta betalar vi INGA avgifter.

Kortet har ingen årsavgift och 60 dagars kredit på alla köp. Det är enligt mig ett perfekt kort. Den enda avgiften man får dras med är en ränta på alla uttag man gör i bankomat från den dagen man gör uttaget. Detta påverkar inte mig eftersom de enda uttag jag gör är med mitt VISA kort.

Dessutom är servicen väldigt bra. När min fru för drygt 2 år sen blev skimmad och någon köpte saker på NetOnNet för 18000 kr så ringde de direkt upp och frågade om det var vi som hade gjort det. Tydligen hade förövaren först försökt handla över vår kredit gräns men då fått avslag. Det var det som fick dem uppmärksammade.

På gemoneybank.se kan man logga in med bankid och se alla sina inköp och när de gjordes, man kan även ansöka om betalningsfri månad. Det hela är väldigt smidigt, så det finns inget att klaga på heller.

Om man ska nämna en nackdel så är det att kortet bytas varje år. Men eftersom man behåller samma kod så är det inte så omständigt.

Den här inlägget har blivit läst 1341 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Betal- & Kreditkort (MasterCard) - GE Money Bank