Blocket

Blocket - Köp & Sälj - Hemsida: www.blocket.se

Recension av "Blocket"

publicerad 2007-07-27 | Gumsegos
Medlem sedan : 2007-07-10
Nu kommer våren med soliga dagar och mer jobb ;)
Bra
Fördelar Många olika säljare
Nackdelar Kostar en del,kan inte lita på säljarna
Layout & Design
Funktionalitet & Navigering
Tjänster
Kundsupport
Betalfunktioner

"Blocket.se köp och sälj marknad på nätet"

Blocket är väl som vi alla vet ett av sveriges växande företag och gör en hel del reklam inom tv som Idol där dom är en av huvudsponsorerna.

Blocket är en bra sida om du vill sälja lite större saker, bilar,båtar,vagnar mm. Eller som köpare vill ha tag på något liknande.
Där finns det mesta mellan himmel och jord,till vettiga priser.
Du söker lätt efter det su söker och kan sen välja om du bara vill ha det i närheten av var du bor eller varför inte inom hela sverige?!

Det är rätt dyrt att lägga ut en anonns och om du hittat något du vill ha och man endast kan maila köparen kan det ta tid innan man får svar om hur det blir med ditt köp eller om den säljs till någon annan i stället. Du har då inte en chans att styra ditt köp utan du får helt enkelt vänta och se.

Bor du inte nära ska det kanske skickas,och då är postförskott något att rekomendera så man verkligen får någon vara.
Bara dom då skickar det dom ska och inget annat.
Helst ska man handla så man kan hämta det själv eller att någon annan man känner kan,då det kanske inte alltid kan stämma med aktionen.

Jag själv har varit med om så många som sagt du får det, bara kom sen när man är i närheten och ringer svarar inte personen eller så är den såld till någon annan för att dom bjöd högre.
Så jag håller mig undan lite där,och visst är det något man vill ha nära kan man klart chansa.

Ska inte dra alla under samma,finns klar seriösa säljare på denna sidan.. men ingen direkt som jag stött på.

Kundservice på sidan är kanon bara till att maila och dom svarar rätt snabbt om du har problem med att din anons inte kommer upp eller liknande.

Bra sida om man letar lägenhet eller ett litet hus till sommaren eller tom möbler till ert nya.

Den här inlägget har blivit läst 12022 gånger och utvärderats till

• MickeyMouse1 publicerad 2009-05-10
    Jag har jätte dålig erfarenhet av blocket,både som köpare och säljare. De flesta som letar där verkar tyvärr ganska så oseriösa. Har t.o.m. varit med om flera stycken som ville ha min laptop gratis,när den var till försäljning. Å andra sidan,jag har sämre erfarenhet av Tradera

Produktinformation : Blocket

Blocket - Köp & Sälj - Hemsida: www.blocket.se