Breakout med Miley Cyrus

5  21-02-2012

Fördelar:
Bra texter, häftig annorlunda röst .

Nackdelar:

Sagoalvan

Om mig: ****Det är trevligt att vara viktig men viktigare att vara trevlig! **** Kuligheter är min pappa. ...

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 17 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Breakout med Miley Cyrus

Hon må vara ung, hon föddes 1992 som Desiny Hope Ray Cyrus i Nashville Tenesee, USA men hon är en fantastisk proffesionell sångerska. Hon är dotter till Country sångaren Billy Ray Cyrus. Jag har ett lite extra förhållande till henne för när jag såg henne i Hannah Montana kunde jag bara inte sluta titta på den serien på Disney Channel och det händer fortfarande att jag kan se ett avsnitt. Min mamma köpte mig en gång löshår i sektioner om man bara knäpper fast för att jag på en talangtävling skulle likna Hannah Montana. Det var roligt(fast löshår är rätt tungt och det blev även lite varmt).

När vi var i Las Vegas fanns det i bröllopskapellet bilder på Miley Cyrus mamma och pappa på väggen så jag antar att de antingen gifte sig i samma kapell som min mamma och pappa eller att kanske de förnyade löftena där som mina föräldrar gjorde.

Det här albumet är hennes andra och det är det första där hon står på egna ben utan karaktären Hannah Montana bakom sig. Det här är hon liksom. Miley Cyrus är inte bara en stor sångerska hon är även en bra textskrivare och på den här skivan har hon faktiskt hjälpt till med texten.

Det är dock inte bara nytt material på skivan här hittar man även cover på Girls just wanna have fun där jag inte hört originalet men originalet sjungs av Cyndi Lauper.
Miley Cyrus har en röst som ingen annan sångerska jag hört. Hon har liksom en djupare ton in rösten. Hon pratar likadant- mycket djupt.

Ja just det Miley Cyrus namn Miley kommer från att hennes pappa brukade kalla henne för Smiley som liten.
Fakta

12)See You Again
13) Hovering
14) Someday
Bästa låten är :

Bästa låten på skivan är 7 things som handlar om uppbrott från ett förhållande. Jag lyssnade mycket på låten i julas och den går i upptempo och man vill bara ta gitarren och spela som hon. Vid uppbrott kan man lätt sjunga 7 Thing I hate about you.

Lite av texten till 7 Things

I probably shouldn't say this
But at times I get so scared
When I think about the previous
Relationship we shared

It was awesome but we lost it
It's not possible for me not to care
And now we're standing in the rain
But nothing's ever gonna change
Until you hear, my dear

The 7 things I hate about you!
The 7 things I hate about you, oh you
You're vain, your games, you're insecure
You love me, you like her
You make me laugh, you make me cry
I don't know which side to buy
Övrigt

Är det bara upptempo och pop på skivan, nej då det finns en väldigt finstämd och sorglig låt som heter ” Bottom of the Ocean”, den är nog mer vad man skulle kunna kalla en ballad.
Rekommenderas

Ja Miley Cyrus är en riktigt duktig sångerska och jag tror hon kan sjunga i vilken genre som helst för hon har så häftig röst.
Bilder på Breakout - Miley Cyrus
Breakout - Miley Cyrus mileycyrus - Breakout - Miley Cyrus