Brix Stirr Automatisk såsvisp

Recension av "Brix Stirr Automatisk såsvisp"

publicerad 2012-02-01 | kuligheter
Medlem sedan : 2010-04-10
Familjens blogg :http://sagoalvan.blogspot.se/
Fördelar Rolig. Vispen fungerar och du slipper vispa. Såsen blir inte bränd.
Nackdelar 329 kr är rätt mycket pengar, men jag skulle gärna ha en till : - )
Design
Kvalitet

"Brix Stirr såsvisp- till dig som vill slippa bränd sås."

Brix Stirr- automatisk såsvisp

Vi handlar rätt ofta på www.coolstuff.se och den här vispen hittade jag där. Otroligt hysteriskt kul vad de kommer på för roliga saker nuförtiden. Jag tycker att den här vispen är genial och det beror på att jag tyvärr har en tendens att börja göra även annat när jag är i köket. Kanske tvättar jag av köksön eller ställer in saker i skafferiet eller som de flesta andra plockar upp ur diskmaskinen men de har barnen oftast redan gjort. Jag tänker ju att mina fläskfiléer de går själva i ugnen. Att jag satt på sås med och helst bör röra i den har liksom jag tappat då bland alla saker. Kvinnor har det lättare, de har en simultankapacitet som ingen annan. Frugan kan gå in för att borsta tänderna på toaletten och när hon kommer ut har hon med sig saker som ska slängas och när jag går in ligger allt i ordning, en ny toarulle sitter på plats och bänken är avtorkad. Hur går det till?

I alla fall har jag bränt en och annan sås i mina dar men nu slipper jag det för denna läckra lilla pryl hoppar runt och vispar i såsen helt automatiskt med att man bara trycker på en knapp så hoppar den runt som en tokig geting instängd i ett glas.
Det går att plocka isär delarna( se foto) och därmed är rengöringen väldigt enkel. Jag lägger helt enkelt de små benen i diskmaskinen, även den svarta toppen har jag kört i diskmaskinen när det behövts.

Första gången när jag skulle sätta i batterier hade jag lite problem att få till dem ordentligt och de hoppade loss men jag snurrade lite bara på batteriet och sedan satt det bättre och det har inte behövts justeras igen.

Man slår på Stirr med att trycka på toppen efter att man satt ihop den med batterier.

Man kan ställa in flera olika hastigheter men med för hög hastighet gör den inte sitt jobb lika bra tycker jag då den inte rör sig lika mycket utan mer som vibrerar.
Vem behöver en stirr –visp

Den är jättebra för tankspridda som glömmer av sin sås och även för dem som inte vill stå och röra i såsen i flera minuter utan heller låter en sådan här visp göra jobbet.
Inköpsställe och pris

Coolstuff från deras hemsida www.coolstuff.se för 329 kronor och värd varenda krona då jag nu slipper göra ny sås eftersom jag slutat bränna såsen nu.
Rekommenderas

Ja