Buzzador - En sajt där man testar produkter

5  16-06-2011

Fördelar:
Det är lätt att se all information på sidan

Nackdelar:

sjubarnsmamma

Om mig: Jaha, då blev det mindre läsningar och betygsättningar efter ciao:s förändringar. Det var inte ovänt...

Medlem sedan:17-11-2010

Recensioner:2086

Den här recensionen har betygsatts av 11 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell
Buzzador

Buzzador AB grundades av Pär Thunström och Pär Sundberg år 2005. Det hela går ut på mun mot mun marknadsföring vilket innebär precis som det står. En pratar om en produkt till en annan och den sen vidare till nästa. Det är egentligen den bästa marknadsföringen man kan ha. Enligt mig i alla fall. Är mannöjd med någonting så pratar man om det till andra och det gör man även om man inte är nöjd med något.
Buzzador har cirka 200.000 medlemmar som sprider sin kunskap om produkterna. De gör det via twitter, facebook och bloggar. Det en vän rekommenderar lyssnar man oftast på.
Buzzador finns inte bara i Sverige utan det finns även i Norge, Finland och Danmark och genom alliansen med BzzAgent och TRND i 12 länder i Europa och Nordamerika

Sidans uppbyggnad

När man kommer in på Buzzadors hemsida så ser den väldigt enkel ut. Den går i rött och vitt och det står Buzzador längst upp i vänster hörna. Sidan är mcyket stilren och det är lätt att navigera runt på sidan. Strax under namnet Buzzador så finns det fem flikar, Start, För kunder, Bli en Buzzador, Om Buzzador, Kontakt står det på dom. Under de flikarna så finns det information om just den kategorin. Det är lätt att hitta på sidan och det är mycket enkelt att förstå vart man ska hän någonstans. På många andra hemsidor så finns det en massa reklamrutor men det har de inte på Buzzador. Inte mer reklam för sitt eget och oftast så är det om hur man blir Buzzador eller vilka kampanjer de har för tillfället och det är ju rätt så relevant.
Vill du bli en buzzador?

Är du en nyfiken person och som gillar att prova nya produkter och tjänster först?
Är du en social person som har ett stort socialt nätverk och gillar du att diskutera med dina vänner? Ja då kan detta helt klart vara något för dig.
Att vara en buzzador är inte så svårt egentligen. Man får veta att en kampanj är på gång och sedan bestämmer man själv om man vill vara med eller inte. Vill man inte vara med så trycker man på nej och vill man vara med så trycker man på ja. Bara för att man vill vara med så är det inte säkert att man blir uttagen ändå men blir man det så får man besked om det via mail. Sedan väntar man in paketet och sedan gör man som det står att man ska göra. Det medföljer alltid instruktioner.

Jag hade sist om Santa Maria kycklingskrydda och då gjorde jag en middag med kyckling och använde mig av kryddorna. Jag fotograferade både innan, under tiden och efter matlagningen. Sedan skickade jag in en blixtrapport sp, betyder att man skriver ner några rader om produkten. Vilka tankar man hade, ens första intryck av produkten. Jag bjlöd hem vänner på middag och buzzade under tiden som jag fixade min mat och sedan åt vi tillsammans. Gästerna fick några påsar av Santa Maria kycklingskrydda med sig hem med för att testa själv hemma. När allt var klart så svarade jag på de frågor som ställdes i ett formulär på Buzzadors hemsida. Sen var allt klart.
Vad gör en buzzador?

Ja en buzzador får som sagt inbjudningar till olika kampanjer. Man får läsa och ta del av information om produkten och sedan bestämmer man sig för om man vill delta eller inte. Deltar man och kommer med så tar man emot kampanjpaketet och man provar produkten själv först och sedan pratar man med vänner om den. Man buzzar så att säga produkten. Man rapporterar sedan in till Buzzador med bilder och text och sedan kan man skriva om sina erfarenheter om produkten på de sociala nätverken eller i bloggen om man har en sådan. Jag brukar twittra om produkten och sedan skriver jag några rader även på Facebook och i min blogg skriver jag om produkten och om vad jag tycker om den. Man ska dela med sig av produkten till vänner och bekanta och jag brukar alltid dela med mig till mina bloggvänner med. Ett bra tips tycker jag för i ens blogg läser dom som är intresserade av min vardag och och de lyssnar på vad jag tycker. Sen gör de detsamma i sin blogg och på så sätt sprids informationen.

Kontaktinformation

Buzzador Sverige
Buzzador AB
Vendevägen 90
182 32 Danderyd

Telefon
08 624 99 80
08 755 62 11

Man kan även maila in till Buzzador och det gör man på deras hemsida där det finns ett formulär
Mina egna erfarenheter

Jag har bara gott att säga om Buzzador. Jag har ansökt till flera olika kampanjer men man kommer ju inte med på alla, men jag har fått Buzza två gånger. Den ena gången var om Santa Maria kycklings krydda och den andra var om Bifiform Balance. Båda gångerna så var det mycket intressant för jag har aldrig testat produkterna tidigare så det var en nyhet för mig. Jag tycker det är roligt med att buzza för är man en nyfiken person som jag är så vill man gärna testa sådant som man inte har gjort innan. Man får en ny upplevelse och sedan pratar man tillsammans med andra som har testat samma sak. Men först måste man Buzza produkten och bara det är roligt., Man serverar lite kaffe med fikabröd och sedan sitter man ner och pratar om produkten. Jag har haft det enkelt sen när jag ska skicka in blixtrapporter. Det står hur man ska göra och det tar inte så lång tid. Sen när man är klar med allt så skickar man in en fullständig rapport och det är enklare än vad man tror. Man fyller i svar på frågor som Buzzador har på sin sida och sedan skickar man iväg det, sen är allt klart.

Mitt omdöme i helhet

Jag tycker Buzzador är en sajt med många möjligheter för den som är medlem. Man får möjlighet att testa produkter som man annars kanske inte hade köpt i affären för att man inte vet om man tycker om den. Jag tycker detta är ett bra sätt att få testa saker som man annars kanske hade avstått ifrån. Jag är själv medlem och har fått testa två produkter och det var både spännande och roligt båda gångerna. Det är enkelt att buzza och det står exakt hur man ska göra. Jag var lite rädd första gången då jag inte visste hur jag skulle göra men man följer bara de enkla instruktionerna och sedan blir allt hur bra som helst. Har ni inte testat att bli Buzzador så är det kanske på tiden nu (sagt med glimten i ögat) Det kostar ingenting och man har inga skyldigheter. Det är bara när man accepterar en buzzning för då måste man rapportera om produkten efteråt.
Sidan de har är som jag skrev mycket stilren och det är hur enkelt som helst att hitta på deras sida. Det står exakt vart man ska gå hän någonstans på sidan. Jag kan varmt rekommendera denna hemsida.

kuligheter

kuligheter

20-06-2011 14:34

exceptionellt bra skrivet , men du skulle kanske behöva läsa igenom texten eller ta den genom ett ordbehandlingsprogram för att få bort småfel som "sjävl" och nåt annat ord. Ser alltid finare ut när allt är rätt. Vet själv för jag skrev inte i ordbehandlingsprogram i början så många ord var snubbelfel :-)

universum777

universum777

18-06-2011 18:02

Jag har inte fått många erbjudande kampajer, men jag har svarat ja på några, som var gratis, men sen får man svar: Tyvärr kom du inte med i den här kampanjen. De två sista kampanjerna var en kaffebryggare som jag tackade nej till i sista sekund, den kostade ju mellan 8-900:-, man fick lite kaffe gratis, men sedan är det kaffet dyrt. Sen kom jag med i en kampanj med el-tanborstar, som kostade 499:- Det kan man ju lika bra bra köpa i afären!!

Stonehaven

Stonehaven

17-06-2011 11:40

mycket bra skrivet och jag tycker också om Buzzador

Läs mer om den här produkten
Buzzador.se - recension av Angeliica88 Buzzador - testa du oxå :)
Buzzador.se - recension av Temantha Buzzador.se
Buzzador.se - recension av zeelita Buzzador sett från en ganska ny medlem.
Buzzador.se - recension av sandrastomberg Buzzador
  användbar
Buzzador.se - recension av mammamalin Buzzador, teste nya produkter o tjänster.
  användbar
Visa alla recensioner
Den här recensionen av Buzzador.se har fått betyget:

1. kuligheter
  2. universum777