Canon PIXMA iP4500 skrivare

5  11-02-2012

Fördelar:
Man kan skriva ut på massa olika medier som Cd skivor och även kuvert .

Nackdelar:

Design

Utskriftskvalitet

Funktioner

Sagoalvan

Om mig: ****Det är trevligt att vara viktig men viktigare att vara trevlig! **** Kuligheter är min pappa. ...

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 14 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Canon iP4500

Då vår nyaste skrivare gått sönder har pappa nu installerat vår gamla skrivare som är en bläckstråleskrivare. Då jag också vill kunna skriva ut har han suttit med mig och visat var jag ska gå in och jag passade på att ta skärmdumpar när vi kopplade ihop denna Mac:en som vi har i vardagsrummet med skrivaren(via nätverket kan nu alla datorer skiva till den).

Det är patroner med färg och nackdelen med bläckstråleskrivare mot den laserskrivare vi hade är att bläcket kan torka om man inte använder skrivaren så mycket så lite roligt för nu uppmuntrade pappa mig att skiva ut ofta nu. Han har inte använt den på tre månader(den har stått direktkopplad till hans dator vid hans arbetsplats här hemma) och enligt färglistan så är det cyanfärg som det är minst av. Jag fick skriva ut en testsida från Mac:en jag sitter vid och jag vet inte om det varit överdrivet detta med att alla säger att bläckfärgen torkar för det var inga problem att skriva ut fast han inte använt den på så länge.

Han har ändå köpt nya färger på Dustin för 440 kronor(en förpackning med cyan, magneta och gult). Jag frågade om han skulle byta dem men då utskrifterna fungerar så sa han jag byter dem när färgen är slut istället. Det är när de är fyllda 13 ml per tank.

Ljudet är inte särskilt högt på skrivaren, nu hör man den överhuvudtaget inte för vi har den i ett litet rum vid tvättstugan som är som ett litet miniförråd.

Om man tittar på testsidan jag skrev ut ser man att denna färgskrivare har en mycket bra kvalité av färgerna.
Fakta

Upp till 24 spm - färg

Max upplösning (färg):
9600 dpi x 2400 dpi

Mediahantering
Mediatyp: Kuvert, vanligt papper, transfertryck, fotopapper, självhäftande foton, glättat fotopapper, kort, matt fotopapper, högupplösningspapper, halvglättat papper, DVD-skivor, CD-skivor

Maximal mediestorlek (anpassad): 216 mm x 356 mm
Kuvertstorlekar: International DL (110 x 220 mm), Com-10 (105 x 241 mm)
Storlekar på kort/etiketter: 54 x 86 mm

13 Watt

Ljudnivå (i drift):
34.5 dBA

Övrigt

Något jag nu ser fram emot att göra är att skriva ut direkt på Verbatim skivor (min tänkta musikdemo!). Pappa ska visa mig hur man gör i morgon har han lovat.
Rekommenderas

Ja kul att även jag kan skriva ut nu igen!(Blir nog fler Neopets instruktioner från www.neopets.com där man kanlära sig att rita lite olika djur).

Bilder på Canon PIXMA iP4500
  • Canon PIXMA iP4500 canon5 - Canon PIXMA iP4500
  • Canon PIXMA iP4500 canon1 - Canon PIXMA iP4500
  • Canon PIXMA iP4500 canon44 - Canon PIXMA iP4500
  • Canon PIXMA iP4500 canon2 - Canon PIXMA iP4500
Canon PIXMA iP4500 canon5 - Canon PIXMA iP4500
Canon PIXMA iP4500

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Canon PIXMA iP4500 har fått betyget:

1. mormortsagoalvan