Billig skrivare

3  24-01-2012

Fördelar:
Bra till att skriva ut text

Nackdelar:
Bilderna blir suddiga och pixlarna syns

Design

Utskriftskvalitet

Funktioner

blondiie

Om mig: Läser inte längre kommentarer ni skriver pga otrevligheter. Läs gärna det senaste jag skrivit i min ...

Medlem sedan:15-11-2010

Den här recensionen har betygsatts av 5 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar
En billig skrivare:

Denna skrivaren köpte jag för att jag ganska akut behövde en ny skrivare här hemma, för att kunna skriva ut lite viktiga papper. Jag valde främst denna för att den är billig, ca 500 kr. Säljaren inne på affären där jag köpte den sa att den var mycket prisvärd och att den funkar bra. Jag bestämde mig då för att köpa med mig den hem.

Design:

Designen är svart och väldigt enkel. Själva skrivaren är formad som en rektangel och har Canons logga på sig. Designen är enligt mig helt okej.
Vad tycker jag då om skrivaren?

Jag köpte denna som sagt för att jag behövde en skrivare ganska akut. Den funkar väldigt bra till att skriva ut papper då man inte enligt min mening behöver ha något avancerat. På så sätt är den väldigt bra. Jag tyckte dock inte det blev lika bra när man skrev ut bilder. Upplevde då att bilderna blev suddiga och att man såg pixlarna väldigt tydligt. Det är nog något man får förvänta sig till det låga priset som skrivaren kostar. Kort sagt funkar skrivaren väldigt bra om det bara är text man vill skriva ut, då behöver man inte ha en jätte dyr skrivare. Men ska man skriva ut bilder så kanske man bör satsa på en skrivare med lite bättre kvalitet. Jag rekommendera den till studenter som ofta behöver skriva ut papper. Då tycker jag att detta är en passande skrivare då den inte kostar många hundra. En student behlöver ju inte ofta skriva ut bra bilder, utan mest är det text.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Jämför priser Ordna efter Pris
Canon Canon Pixma iP2700