Canon Pixma iP2700

Canon Pixma iP2700

Recension av "Canon Pixma iP2700"

publicerad 2012-01-24 | blondiie
Medlem sedan : 2010-11-15
Läser inte längre kommentarer ni skriver pga otrevligheter. Läs gärna det senaste jag skrivit i min gästbok
Bra
Fördelar Bra till att skriva ut text
Nackdelar Bilderna blir suddiga och pixlarna syns
användbar
Design
Utskriftskvalitet
Funktioner

"Billig skrivare"

En billig skrivare:

Denna skrivaren köpte jag för att jag ganska akut behövde en ny skrivare här hemma, för att kunna skriva ut lite viktiga papper. Jag valde främst denna för att den är billig, ca 500 kr. Säljaren inne på affären där jag köpte den sa att den var mycket prisvärd och att den funkar bra. Jag bestämde mig då för att köpa med mig den hem.

Design:

Designen är svart och väldigt enkel. Själva skrivaren är formad som en rektangel och har Canons logga på sig. Designen är enligt mig helt okej.
Vad tycker jag då om skrivaren?

Jag köpte denna som sagt för att jag behövde en skrivare ganska akut. Den funkar väldigt bra till att skriva ut papper då man inte enligt min mening behöver ha något avancerat. På så sätt är den väldigt bra. Jag tyckte dock inte det blev lika bra när man skrev ut bilder. Upplevde då att bilderna blev suddiga och att man såg pixlarna väldigt tydligt. Det är nog något man får förvänta sig till det låga priset som skrivaren kostar. Kort sagt funkar skrivaren väldigt bra om det bara är text man vill skriva ut, då behöver man inte ha en jätte dyr skrivare. Men ska man skriva ut bilder så kanske man bör satsa på en skrivare med lite bättre kvalitet. Jag rekommendera den till studenter som ofta behöver skriva ut papper. Då tycker jag att detta är en passande skrivare då den inte kostar många hundra. En student behlöver ju inte ofta skriva ut bra bilder, utan mest är det text.

Den här inlägget har blivit läst 1872 gånger och utvärderats till
användbar

Produktinformation : Canon Pixma iP2700

MPN: 4103B009

EAN: 4960999656960

Microsoft-certifiering: Compatible with Windows 7

Miljöstandarder: ENERGY STAR-godkänd

Systemkrav: Microsoft Windows 2000 Professional, Microsoft Windows XP, Microsoft Windows 7, Microsoft Windows Vista, Apple MacOS X 10.4 - 10.6

Strömtillförsel: AC 120/230 V

Utskriftshastighet: Upp till 7 spm - svartvit ¦ Upp till 4.8 spm - färg

Maximal mediestorlek (anpassad): 216 mm x 356 mm

Max mediastorlek (standard): Legal, A4

Bläckpalett (färger): 4-färgs

Bläckstråleteknik: Canon FINE (Full-lithography inkjet Nozzle Engineering)

Vikt: 3.4 kg

Ljudnivå (i drift): 47 dB

Miljöstandarder

ENERGY STAR-godkänd: Ja

Programvara / Systemkrav

Operativsystem erfordras: Microsoft Windows 2000 Professional, Microsoft Windows XP, Microsoft Windows 7, Microsoft Windows Vista, Apple MacOS X 10.4 - 10.6

Medföljande programvara: Drivrutiner och hjälpprogram, Canon Easy-PhotoPrint EX, Canon Photo Optimizer PRO, Canon Image Optimizer, Canon Photo Noise Reduction, Canon Vivid Photo

Strömtillförsel

Nätdel: Strömadapter

Vänteläge/viloläge, strömförbrukning: 0.4 Watt

Energiförbrukning vid drift: 11 Watt

Erforderlig frekvens: 50/60 Hz

Nätspänning: AC 120/230 V

Diverse

Compatible with Windows 7: Programvara och enheter med "Compatible with Windows 7" logotypen har Microsoft försäkran att dessa produkter har klarat tester för kompatibilitet och tillförlitlighet med 32-bitars och 64-bitars Windows 7.

Inkluderat förbrukningsmaterial: 1 x bläckbehållare ( svart ) - upp till 220 sidor - Canon PG-510 ¦ 1 x bläckbehållare ( färg ) - upp till 244 sidor - Canon CL-511

Expansion/Anslutning

Anslutningar: 1 x USB - 4 pin USB typ B

Mediahantering

Mediamatare: 1 x automatisk laddning - 100 ark

Total mediekapacitet: 100 ark

Medievikt: 64 g/m2 - 300 g/m2

Kuvertstorlekar: International DL (110 x 220 mm), Com-10 (105 x 241 mm)

Fotoformat kant-till-kant: 100 x 150 mm

Mediestorlekar: ANSI A (Letter) (216 x 279 mm), Legal (216 x 356 mm), A4 (210 x 297 mm), A5 (148 x 210 mm), B5 (176 x 250 mm), 100 x 150 mm, 100 x 180 mm, 200 x 250 mm

Maximal mediestorlek (anpassad): 216 mm x 356 mm

Utskriftshastighet: Upp till 7 spm - svartvit ¦ Upp till 4.8 spm - färg

Bläcktyp: Canon ChromaLife100+

Minsta bläckdroppstorlek: 2 pl

Bläckpalett (färger): 4-färgs

Bläckstråleteknik: Canon FINE (Full-lithography inkjet Nozzle Engineering)

Allmänt

Vikt: 3.4 kg