Recension av

Sammanvägt betyg (1): Användarnas sammanvägda betyg Centurion SL-300

3 erbjudanden från 319,00 kr till 495,00 kr

Alla recensioner om Centurion SL-300

Skriv din egen recension

En smörgåsgrill med stora användnings möjligheter

5  01-03-2012

Fördelar:
Kan användas till mycket, snygg design, fungerar bra

Nackdelar:

sjubarnsmamma

Om mig: Jaha, då blev det mindre läsningar och betygsättningar efter ciao:s förändringar. Det var inte ovänt...

Medlem sedan:17-11-2010

Recensioner:2085

Den här recensionen har betygsatts av 6 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell

Centurion SL-300

Vi behövde en ny smörgåsgrill och de flesta man ser är enbart för två smörgåsar samtidigt. Vi är fler i familjen så minst fyra tyckte vi att vi skulle ha, men de var svårt att finna faktiskt. Vi handlade på Ö&B en fredag och såg denna maskin i hyllan. Den kostade 299 kronor och vad vi kunde se på bilden så var den för fyra mackor samtidigt. Jag trodde dock att det var fyra platser så att säga i grillen men det var en stor enda platta. Det visade sig vara mycket positivt.

Design och funktioner

Denna smörgåsgrill ser inte ut som många andra. Jag har aldrig sett en sådan här förut och jag tyckte först att den verkade klumpig men den gjorde sig fin i mitt kök. Själva grillen är fyrkantig. Den har måtten 340 x 340 x 90 mm. Det finns ett handtag som går runt hela grillen och det är den man använder sig utav när man ska öppna och stänga locket. Smörgåsgrillens lock justeras automatiskt sin höjd efter tjockleken på mackorna. Maskinen är av rostfritt stål och jag tycker att den ser mycket lyxig ut. Runt kanterna är den dock svart men det passar bra ihop med det rostfria stålen. Själva plattan är räfflad och det gör det lättare att rengöra maskinen med. Man får med en skrapa som man kan rengöra plattan med och det finns en uppsamlingstråg längst fram som gör det lättare att få bort överblivna rester. Förutom det så finns det en praktisk sladdförvaring och det finns tydliga indikatorlampor som lyser för av och på. Under maskinen så finns det praktiska gummifötter som får maskinen att stå stadigt på sin placering. Det går fort att grilla med denna smörgåsgrill faktiskt. Den har snabb uppvärmning tack vare den höga effekten som är på 2000 Watt. Denna smörgåsgrill väger 2,7 kg. Strömförsörjning: 230-240V, ~ 50Hz

Användning

Jag trodde att jag hade köpt en smörgåsgrill men det visade sig att den var så mycket mer än så. När jag såg den stora plattan så blev jag förvånad men samtidigt positivt överraskad. Man kan inte bara använda denna smörgåsgrill till smörgåsar utan man kan även grilla kött och fisk i denna maskin. Jag kan se mig framför denna maskin i sommar och grilla hamburgare i den. Tycker att det är perfekt faktiskt. Speciellt om man har glömt bort att köpa grillkol till den vanliga grillen vilket sker rätt så ofta. Goda toast kan man göra med den. Lite större toast eller ciabatta bröd med god fyllning i. Jag tycker att denna maskin är mycket prisvärd för man kan använda den till mycket vilket ger en stor bred inom matlagningen faktiskt. Är man några stycken så är denna smörgåsgrill som en skänk från ovan för matlagningen kommer att gå mycket fortare nu. Speciellt när vi har korv eller hamburgare.

När man ska använda smörgåsgrillen för första gången så kan den ge en konstig lukt men det är bara den första och andra gången. Sedan ska det vara borta. Jag tog lite smör och penslade över grillytorna och lade sedan mina smörgåsar på grillplattan. Sedan var det bara att sänka ner locket och locket formar sig efter tjockleken på smörgåsarna så man behöver inte trycka ner handtaget utan bara för ner det och låt det ligga där. När mackorna är klara så för man bara upp locket igen. På sidan på handtaget som man tar ner finns det ett så kallat lås. Den använder man när man ska ställa undan maskinen för det gör så att locket inte öppnas. Den är väldigt enkel att använda. Man trycker bara in den på ena sidan för att låsa den och sedan på den andra sidan på spaken för att låsa upp den.

Mitt omdöme i helhet om denna fantastiska smörgåsgrill

Vi är 9 stycken i familjen och ibland när vi ska ha goda toast så får vi antingen har flera maskiner eller så får vi äta i omgångar. Vi har två maskiner som får plats med två smörgåsar och i de maskinerna så kläms mackorna på sidorna för det finns mönster efter var mackorna ska ligga. Det har man inte i denna utan det är en enda stor platta som är räfflad och jag tycker att det är perfekt. Man får plats med fyra stycken mackor i den och de blir inte klämda i kanterna. Mackorna ser mycket goda ut faktiskt. Det går fort att få smörgåsarna varma med så den är mycket effektiv och det bästa med denna smörgåsgrill är att man kan använda den till annan mat med så den kommer verkligen till användning. Den ser lyxig ut med sin rostfria stål och den tar inte så stor plats som man först tror när man ser den. Jag kan bara rekommendera denna produkt för den kommer väl till nytta i allas hem. Den är dessutom prisvärd tycker jag med tanke på vad man kan använda den till. Jag betalade 299 kronor på Ö&B och jag tycker att det är ett rimligt pris. Denna smörgåsgrill får full pott av mig i betyg. Det vill säga fem stjärnor av fem möjliga. Jag lovar dom som köper en sådan här smörgåsgrill att ni inte kommer ångra er.
Bilder på Centurion SL-300

exceptionell :-)

Lhasa

Lhasa

01-03-2012 21:57

Bra med en smörgåsgrill som inte har fack för mackorna. Facken gör att det blir allt för hårda kanter men jag brukar använda våffeljärnet och då blir det inga kanter=)

Sagoalvan

Tillgänglighet: 2-​7 Dagar

cdon.​com

SL300 Smörgåsgrill 2000W - Centurion

SL300 Smörgåsgrill 2000W -​ Centurion

Effektiv och prisvär smörgåsgrill från Centurion för toast och panini. ...

mer

495,00 kr kitchentime.se Betygsätt nu