Recension av "Chestnut Lotion"

publicerad 2012-02-06 | Jonnsen
Medlem sedan : 2008-07-04
Trots att Ciao har lovat att man skall få 5 kronor per skriven recension i hela november så har man tydligen tagit bort detta utan att säga någonting. Riktigt kasst!
Bra
Fördelar man blir verkligen brun
Nackdelar jag har svårt att "dosera" rätt och hitta den rätta tekniken
Lyxkänsla
Kvalitet

"Kastanjevatten som gör dig brun direkt"

Vad är det här för något?

Detta brukar kallas för kastenjevatten på svenska och det är en vätska som är mörkbrun. Vätskan är ganska så tunn, som vatten nästan. Den har en ganska så stark doft som är svår att beskriva, jag vet inte riktigt vad jag skall jämföra den med faktiskt. Flaskan är gjord i genomskinlig plast och den har ett stort vit lock som även det är gjort i plast. Flaskans volym ligger på 150 ml.

Användning

Man använder den här vätskan för att få en solbränd look. Genom att fukta en bomullstuss med kastanjevatten så kan man enkelt badda huden med lite lätt. Huden får då en brunaktig nyans. Vill man se ännu mer brun ut så är det bara att upprepa proceduren tills amn blir nöjd. Kastanjevattnet får man bort genom att tvätta ansiktet med vatten och tvål.

Inköpsställe och pris

Jag köpte min flaska på GeKås i Ullared för flera år sedan så därför kommer jag inte ihåg vad jag köpte den för.

Min åsikt

Jag använder inte denna produkten så ofta, främst när jag har solat och färgen ser ojämn ut. Jag har nämligen en tendens att bli brun i ansiktet samtidigt som halsen i stort sett inte får någon färg alls. Detta ser ganska konstigt ut, så då köpte jag mig den här flaskan. Jag tycker det kan vara svårt att få det att se jämnt ut och det blev lite små-fläckigt på huden uppfattade jag det som. Detta kan ju bero på att jag kanske har använt fel teknik då jag inte är van vid den, men det är det jag kommer ihåg var anledningen till att jag inte använde den mer.

Dock tror jag att detta kan vara en ganska bra produkt om man hittar rätt teknik så att säga. man blir verkligen brun och det blir man direkt. Jag hade glömt bort att jag hade denna flaskan, men jag tror jag skall ge den en ny chans och prova mig fram till rätt teknik.

Den här inlägget har blivit läst 2395 gånger och utvärderats till

• Jonnsen publicerad 2012-02-06
    bra fråga, tyvärr har jag inget bra svar på den. Det var så länge sedan jag använde den här nu. Men andra liknande produkter jag har använt har färgat av sig så jag kan tänka mig att även denna gör det. Det är nog ganska oundvikligt med dessa produkter :)
  • Lhasa publicerad 2012-02-06
    Bra tips men jag undrar om den inte färgar av sig på ljusa kläder om man har det på halsen?

Produktinformation : Chestnut Lotion

Publicerad på Ciao sedan: 24/01/2012