Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser

Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser

Recension av "Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser"

publicerad 2010-11-16 | the-rese
Medlem sedan : 2010-11-16
Hej! Mitt namn är Therese och jag är 18 år.
Fördelar Lätta att sätta in, bra kvalité
Nackdelar Dyrt i längden, ger torrhet i ögonen, går inte att sova med
Kvalitet

"Ciba Vision Focus Dailies- En bra daglins"

Ciba Vision Focus Dailies

Ciba Vision Focus Dailies

Dessa linser använde jag i början , precis när jag skaffade linser. Det är enklast att använda endagslinser i början tycker jag, eftersom det kan vara lite trixigt i början, och man kan råka göra sönder dem när man inte är van.
Jag tycker att det är bra att man bara kan ta ut och slänga dem på kvällen, och det är ingen fara om man råkar tappa linsen när man tex simmar eller gnuggar sig i ögat.
Dessa linser är väldigt enkla att använda eftersom man bara öppnar förpackningen och fiskar upp linsen med fingret, Den följer lätt med upp ur förpackninen, och den är oftast böjd åt rätt håll så det bara är att sätta in den. Om linsen blir för torr är det bara att fukta den i linsvätskan som är i förpackningen.
Något som är lite sämre är att jag ofta blev väldigt torr i ögonen på kvällen, och när jag blev trött. Det gjorde att jag ofta fuskade och tog ut dom tidigare än vad jag skulle. Endagslinser är rätt dyra, så jag började använa månadslinser efter ett tag när jag lärt mig att hantera det bättre.

En förpackning med 30 linser kostar ca 145 kr. Finns även med 90 stycken och den kostar ca 400 kr.
Finns att köpa hos en optiker eller på bland annat Lenson.com eller andra websidor som säljer linser.

Men jag tycker ändå att endags linserna var mycket bättre just eftersom man kunde slänga dom när man inte ville ha dem.
Jag råkade somna med linserna en gång och det är inget jag rekommenderar!

Ögon blev helt igenklibbade av gul gegga och dom blev jätteröda och sved.

Den här inlägget har blivit läst 3147 gånger och utvärderats till

• nomonym publicerad 2010-11-16
    Skriv gärna inköpsställe och pris så höjer jag betyg.

Produktinformation : Ciba Vision Focus Dailies Kontaktlinser

Focus Dailies är en endagslins från CIBA Vision. Den har ersatts av den nya modellen Focus Dailies All day comfort. Denna kräver ingen ny tillpassning, eftersom den har samma design. Det som är nytt är att den innehaller 5 ggr högre koncentration av det fuktande ämnet i linsen, vilket gör att komforten haller i sig hela dagen.Focus Dailies säljs även under namnen Freshcare Dailies, Synolens OneDay, Eyes4U och Blic Dag. Efter en dags användande ska linsen kastas och ersättas med en ny följande morgon.

Kategori: Endagslinser

Tillverkare: Ciba Vision