Clean - Warm Cotton Eau de Parfum

Clean - Warm Cotton Eau de Parfum

Recension av "Clean - Warm Cotton Eau de Parfum"

publicerad 2012-05-12 | eriiicaaa
Medlem sedan : 2010-04-07
ericaoliviaa & boboelvis @instagram
Fördelar doften
Nackdelar ganska dyr
Lyxkänsla
Kvalitet

"En doft an nytvättat"

Warm cotton är en parfym från märket Clean som tillverkar olika parfymer där det är meningen att dom ska lukta gott naturligt utan att det ska bli för mycket. Man ska känna sig ren och fräsch. Den här parfymen ger en doft av en varm nytvättad handduk, därav namnet. Parfymen har noter av citrus, lilac och jasmin över en bas av diskret amber & mysk. En fräsch, betryggande, nytvättad doft. Clean har flera olika parfymer, men alla går efter att lukta rent och fräscht.

pris:

15 ml - ca 170 kr
30 ml - ca 450 kr
60 ml - ca 700 kr
Dessa priser är från eleven.se där jag köpte min. Finns att få tag på billigare om man söker runt lite på nätet. Vet inte exakt vad den kostar i affärer men antar att priset ligger runt samma som på nätet. Jag tog 30 ml för det tycker jag är en lagom mängd.
Flaskan

Designen på flaskan är enkel helt enkelt. Med en vanlig fyrkantig flaska och sen är den enfärgad och går i en turkos färg. Locket är silvrigt Jag måste säga att jag gillar den, enkel och fin.
Min åsikt

Jag verkligen älskar denna parfym. Då jag är pollenallergiker kan jag ibland ha svårt för starka parfymdofter. Men denna luktar verkligen som nytvättat, den där goda underbara doften som kommer när man går förbi en tvättstuga blandat med en god sommardoft. Istället för att gå runt och stinka parfym känner man sig istället ren och fräsch. Får ofta koplimanger för den att den luktar gott och rent. Lukten håller hela dagen så man behöver inte hälla på sig hela flaskan. Sen tycker jag att priset kan vara ganska dyrt för något som är så enkelt. Men det är inte något som inte gör den värd att köpa, tvärtom. Den är värd pengarna och den håller ganska länge. Men det där med hållbarhet, hur länge lukten sitter kvar kan vara olika från person till person då alla har olika hudtyper. Men på mig sitter lukten kvar länge. Jag brukar använda denna parfym till vardags bara, när jag ska gå ut och vill käna mig extra fin använder jag lite starkare parfymer. Så jag rekomenderar att använda denna dagtid.

Den här inlägget har blivit läst 1227 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Clean - Warm Cotton Eau de Parfum

Clean Warm Cotton ger dig samma varma, härligt fräscha doft som dina nytvättade handdukar har när du plockar dem ur torktumlaren! Citrus, apelsinblomma, musk, frukt- och blomessens ger en diskret, mjuk och sensuell doft som drar uppmärksamhet till dig som bär den, inte till doften i sig.Innehall: 60 mlLagerstatus: Fatal i lager

Dam/Herr: Dam

Typ: Eau de Parfum, Eau de Toilette