Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer

Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer

Recension av "Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer"

publicerad 2011-12-05 | blondiie
Medlem sedan : 2010-11-15
Läser inte längre kommentarer ni skriver pga otrevligheter. Läs gärna det senaste jag skrivit i min gästbok
Fördelar ger en naturlig look
Nackdelar något dyr
Lyxkänsla
Kvalitet

"Ckinique True pressed broze powder - riktigt bra!"

Märke: Clinique
Produkt: Bronze puder
Namn: True Bronze Pressed Powder Bronzer
Finns bl.a. på Åhlens Kicks, Parelle etc.

Vad används denna till?

En bronzer används för att ge hyn färg. Man använder den för att fuska fram en solkysst look. Apliceras med en stor puderborste där solen träffar ansiktet först, dvs, mitten på pannan, näsan, högsta punkten på kindbenen och hakan.
Den kan även användas som "shading", villket innebär att man förstärker ansiktets naturliga skuggor samt fuskar till sig skuggor som inte finns där. Själv brukar jag använda shading under skindbenen för att lyfta och framhäva kindbenen.

Vad tycker jag om True Bronze Pressed Powder?

Jag tycker att detta är ett bra bronze puder. Nyansen är bra villket gör att den ser naturligut. Den är utan skimmer villket är bra för då ser man inte att man fuskat sig till en bränna. Det ser liksom ut att man har fått färg av solen. Man ser inte flagnig ut om den används på rätt sätt. Viktigt är att applicera lagon mycket. En produkt som rekommenderas helt enkelt.

Den här inlägget har blivit läst 879 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer

Clinique True Bronze Pressed Powder N°03 Sunswept är ett lätt solpuder från Clinique som ger ett naturligt utseende. True Bronze Powder är fri från olja och ligger kvar länge. Solpudret används separat eller över foundation.

Typ: Brun utan sol

Dam/Herr: Dam