Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer

Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer

Recension av "Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer"

publicerad 2011-12-13 | emmma88
Medlem sedan : 2010-11-09
Im BACK!! Läser och betygsätter du mina så gör jag självklart detsamma med dina :)
Fördelar bra puder, täcker bra
Nackdelar dyrt
Lyxkänsla
Kvalitet

"Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer - ganska bra puder"

Om produkten

Detta är ett viktlöst bronzingpuder som ger huden en naturlig, solkysst lyster. Den är enkel att jämna ut och bygga till önskad intensitet och även perfekt för snabb lyster. Den är hållbar och oljefri.

Vikt: 9,6 g

När man använder denna bronzern är det bra att använda en speciell borste för just bronzer eller så kan man naturligtvis använda den medföljande borsten. Man sveper borsten med lite bronzer över kinder, panna, haka och näsa. Blanda noggrant. Den kan användas ensam eller över foundation till exempel.

Pris ca 285kr

Vad tycker jag om produkten?

Jag tycker denna är hur bra som helst. Den täcker bra och man känner att man får lite extra färg i ansiktet i höst och vintermörkret. Jag brukar först ta lite foundation i ansiktet för att täcka om man har färgade partier (så som rodnader mm). När man går upp på morgonen är man ju inte alltid så snygg i ansiktet. Sedan tar jag detta puder över ansiktet, lite i pannan, lite på näsan, på kinderna och på hakan.

Kan tycka att detta puder är väldigt dyrt men det finns ju många mindre dyra också och de är absolut inte bra, jag tycker ofta att det är så när det gäller smink att de lite dyrare märkena är också bättre kvalitet än de som kostar mindre. Men det är vad jag tycker. Sedan finns det säkert billigare som är jättebra också men över lag så känns det som att de olika sminkmärken jag testat som är lite billigare, de är ofta också lite sämre.

En sådan här liten burk räcker väldigt länge för mig, minst ett halvår i allafall.

Den här inlägget har blivit läst 874 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Clinique - True Bronze Pressed Powder Bronzer

Clinique True Bronze Pressed Powder N°03 Sunswept är ett lätt solpuder från Clinique som ger ett naturligt utseende. True Bronze Powder är fri från olja och ligger kvar länge. Solpudret används separat eller över foundation.

Typ: Brun utan sol

Dam/Herr: Dam