Coca-Cola

Fraktavgifter: 39,00 k...

Tillgänglighet: Okänt, se butik

Besök butiken

Torebrings.se

En läsk nog alla känner till

4  14-08-2010

Fördelar:
smakar bra, bra kvalité

Nackdelar:
Personligen tycker jag det är lite väl mycket kolsyra

svanmagnus

Om mig: Buna dimineata!

Medlem sedan:25-09-2006

Videorecensioner:7

Den här recensionen har betygsatts av 19 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar
Om produkten

Coca-Cola är nog en av de mest kända läskdryckerna runt om i världen. Denna recensionen kommer att handla om deras 33 cl burk, men den finns i andra storlekar som tex. 1 ½ liter PET flaska.
Vad tycker jag om produkten?

Skall man kolla på förpackningen så är det en metallburk med öppning längst upp, precis som alla andra läskdrycksburkar på marknaden. Tycker den är funktionsduglig men sticker väl inte direkt ut från andra liknande produkter, förutom möjligtvis deras distinkta röda/vita färg. Så en bra förpackning som helhet men inte direkt originell.

Smaken är egentligen det mest intressanta och även det svåraste att beskriva tycker jag. Det är en söt dryck med säkert mycket socker, koffeinet ger en väldigt liten bitter smak, eller kanske inte bitter men ger balans åt sockersmaken. Den är ofta väldigt mycket kolsyrad, nästan lite väl mycket kan jag tycka nu men när jag var liten kunde det inte vara tillräckligt med kolsyra.

Prismässigt så tycker jag den varierar nästan från affär till affär och från dag till dag. Mellan 5-10 kronor per burk brukar jag kunna hitta dom för. Prismässigt är dom helt ok, inte billigaste läsken allt som oftast men inte överdrivet dyrt heller.
Sammanfattning

Detta är lite av en ikonläsk som nog de flesta har druckit som dricker läsk. Smaken är originell och man har lyckats få till en bra balans på sötma och koffein. Tycker att den allt som oftast har lite för mycket kolsyra men när jag var mindre var det perfekt, så det varierar nog vad man tycker är lagom. Som läskedryck är den värd ett näst högsta betyg, både för att det är en god läsk men säkert också på grund av sin ikonstatus.
Dela denna recension på

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Läs mer om den här produkten
Coca-Cola - recension av Mormorannabrittan coca cola
Coca-Cola - recension av Chanel98 Coca Cola
  inte betygsatt
Coca-Cola - recension av Miicha Coca cola!
  inte betygsatt
Coca-Cola - recension av universum777 Coca-Cola på flaska, 0,5 liter
  användbar
Coca-Cola - recension av flygande_kon666 Coca-Cola ska avnjutas kall
  användbar
Visa alla recensioner
Den här recensionen av Coca-Cola har fått betyget:

1. JanneRafiki
  2. evasweden