Command & Conquer 3 Tiberium Wars - Deluxe Edition - [PC]

Command & Conquer 3 Tiberium Wars - Deluxe Edition - [PC]

PC - Genre: Strategi - Åldersgräns (PEGI): 16+,Genre: Strategi - Åldersgräns (PEGI): 16+ - Utgivare:Electronic Arts - Releaseår:2008

Recension av "Command & Conquer 3 Tiberium Wars - Deluxe Edition - [PC]"

publicerad 2012-02-23 | Peter_J
Medlem sedan : 2012-02-09
Reserverar mig för eventuella stavfel!
Fördelar Nice tempo i spelet
Nackdelar Kan bli enformigt
Grafik
Ljud
Kontroll
Spelkänsla

"Sjysst spel"

Command & Conquer 3 Tiberium Wars - Deluxe Edition

En väldigt bra uppföljare till spelet Command and Conquer och Command & Conquer Tiberian Sun Spelet har en bra story och man har svårt att slita sig från spelet om man är insatt i strategispel, spelet har olika kampanjer beroende på vilken sida man väljer i spelet.

Jag ska försöka att inte spoila så mycket i recensionen så du som läser vet om att det kan förekomma spoiler.

Grafiken

Spelet var på topp med grafiken när det kom ut år 2007, och det är även bra idag om man
jämför det med andra strategispel som finns ute idag.. Spelet har en bra fysikmotor och
härliga effekter när det kommer till ljud och explosioner, även ljuseffekterna är väldigt
välgjort i spelet, men ser ljusstrålarna komma igenom molnen så det skiner på marken
eller när en soldat skjuter på en enhet med ''sköld'' så hör man patronerna studsa och vina.
Känsla

EA-Games har verkligen lyckats med att ge personen som spelar spelet en riktigt spännande
känsla när man ser fienden närma sig och man rustar upp sig för att försvara sig mot deras
arme. När man ser ca 20st stora slagskepp från fienden närma sig och man formerar sin arme
för att kunna kontra deras arme och sen ser när alla skott börjar flyga överallt i luften och
hör hur skotten penetrerar sköldar och fordon ger en, en väldigt häftigt känsla...men sen
om man skulle förlora slaget så är det en annan sak...man kan bli en dålig förlorare...

Bäst är att man ska köra i lag dvs att ha allierade med sig mot några AI-botar för
att få maximal stridskänsla i spelet, jag och några polare brukade köra detta spelet
ganska så mycket om dagarna och vi alla var fångade av spelets känsla..
AI

Spelets botar är rätt okej om man möter ''brutal-AI'' sen kan man välja vilken sorts
strategi dom ska köra efter..Om man väljer ''Easy-AI'' så är det nästan för enkelt, men
det är perfekt för den som har börjat spelet och vill lära upp sig innan man ger sig ut
online för där är det riktigt sjukt duktiga spelare...Jag är en ganska så erfaren spelare men
åker på storspö online...

Lag man kan spela som

• GDI-'''Global Defense Initiative '''
  • NoD Brotherhood of Nod
  • Scrin (Aliens)

Det finns inget lag som är ''bäst'' utan man måste utnyttja det bästa som laget har att
erbjuda för att vinna..

Övrigt

Gillar du strategispel så köp denna, ett spel fylld med action bra effekter och högt tempo!

Den här inlägget har blivit läst 574 gånger och utvärderats till

Produktinformation : Command & Conquer 3 Tiberium Wars - Deluxe Edition - [PC]