CooperVision Proclear 1 day 30p Kontaktlinser

CooperVision Proclear 1 day 30p Kontaktlinser

Recension av "CooperVision Proclear 1 day 30p Kontaktlinser"

publicerad 2008-09-09 | Seleccion
Medlem sedan : 2008-09-08
Fördelar bekväma, inte torra
Nackdelar priset
Kvalitet

"Ett bra köp!"

Jag har använt Proclear 1 day i lite mer än ett halvår nu, och är otroligt nöjd. Det började med att mina gamla linser, då jag använde månadslinser, gav mig blåsor på insidan av ögonlocken (något som inte riktigt var så farligt som det låter). Det gjorde i alla fall att jag, i samrådan med min ögonläkare, bestämde att jag skulle övergå till endagarslinser eftersom att de sliter mindre på ögonen.

Jag provade mig igenom ett par olika sorter innan jag fastnade för Proclear 1 day. För det första är ju endagarslinser mycket lättare att använda än månadslinser, eftersom man helt enkelt kan slänga de vid dagens slut, och för det andra så är ju Proclear 1 day väldigt bekväma.

De har extra hög syregenomsläpp vilket gör att trots att jag spenderar väldigt mycket tid framför datorn i jobbet så är mina ögon inte alls lika trötta när jag går hem som de var förut. Mina problem som jag hade med ögonen har inte kommit tillbaka sedan jag bytt linser och nu märks ingenting alls.

Jag rekommenderar de varmt till alla som funderar på att byta linser, jag har inte ångrat mig. Ett möjligt minus är att de är lite dyrare an andra märken, men med tanke på hur bra de fungerar så tycker i alla fall jag att de är värt det.

Den här inlägget har blivit läst 1226 gånger och utvärderats till

• helena_maria publicerad 2008-09-28
    Bra recension och precis den info jag letade efter, eftersom jag själv haft samma problem. Ska prova dessa. Tack för hjälpen.

Produktinformation : CooperVision Proclear 1 day 30p Kontaktlinser

Senaste endagslinsen från Cooper Vision som är speciellt framtagen för dig med höga krav på komfort och fuktbevarande egenskaper. Även Eye Q OneDay Premium. Eye Q OneDay Premium 30p

Kategori: Endagslinser

Märke: CooperVision