Ett bra köp!

5  09-09-2008

Fördelar:
bekväma, inte torra

Nackdelar:
priset

Seleccion

Medlem sedan:08-09-2008

Den här recensionen har betygsatts av 5 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Jag har använt Proclear 1 day i lite mer än ett halvår nu, och är otroligt nöjd. Det började med att mina gamla linser, då jag använde månadslinser, gav mig blåsor på insidan av ögonlocken (något som inte riktigt var så farligt som det låter). Det gjorde i alla fall att jag, i samrådan med min ögonläkare, bestämde att jag skulle övergå till endagarslinser eftersom att de sliter mindre på ögonen.

Jag provade mig igenom ett par olika sorter innan jag fastnade för Proclear 1 day. För det första är ju endagarslinser mycket lättare att använda än månadslinser, eftersom man helt enkelt kan slänga de vid dagens slut, och för det andra så är ju Proclear 1 day väldigt bekväma.

De har extra hög syregenomsläpp vilket gör att trots att jag spenderar väldigt mycket tid framför datorn i jobbet så är mina ögon inte alls lika trötta när jag går hem som de var förut. Mina problem som jag hade med ögonen har inte kommit tillbaka sedan jag bytt linser och nu märks ingenting alls.

Jag rekommenderar de varmt till alla som funderar på att byta linser, jag har inte ångrat mig. Ett möjligt minus är att de är lite dyrare an andra märken, men med tanke på hur bra de fungerar så tycker i alla fall jag att de är värt det.

helena_maria

helena_maria

28-09-2008 02:08

Bra recension och precis den info jag letade efter, eftersom jag själv haft samma problem. Ska prova dessa. Tack för hjälpen.

Jämför priser Ordna efter Pris
Proclear 1 Day 30 Pack Kontaktlinser

Proclear 1 Day 30 Pack Kontaktlinser

Köp linser online. Billiga Proclear 1 Day 30 Pack kontaktlinser hos ...

mer

134,96 kr SmartBuyGlasses 1 Betyg

Fraktavgifter: 0,00 k...

Tillgänglighet: 5-​15 Dagar

Besök butiken

SmartBuyGlasses

Cooper Vision Proclear 1 day 30p

Cooper Vision Proclear 1 day 30p

Proclear 1 day är speciellt framtagen för dig med höga krav på komfort och ...

mer

169,00 kr Shopping4net 8 Betyg

Fraktavgifter: 0,00 k...

Tillgänglighet: Okänt, se butik

Besök butiken

Shopping4net

Den här recensionen av CooperVision Proclear 1 day 30p Kontaktlinser har fått betyget:

1. helena_maria
  2. JanneRafiki
  3. erkan00

"användbar" av (17%):
  1. Dele

CooperVision Biofinity Kontaktlinser CooperVision Biofinity Kontaktlinser
(+) Släpper igenom mycket syre till ögonen, skaver inte det minsta
(-) Inga...
1 recension
Köp nu för endast 118,76 kr
Ocular Sciences Biomedics55 Evolution Kontaktlinser Ocular Sciences Biomedics55 Evolution Kontaktlinser
(+) bra styrkeomfång, bekväma, bra pris
(-) kan gå i sönder
1 recension
Köp nu för endast 85,46 kr
Proclear Multifocal Kontaktlinser Proclear Multifocal Kontaktlinser

Den här produkten har ännu inte recenserats. Betygsätt nu
Köp nu för endast 242,96 kr